Denník N

Voľby 2023

Smer
0,00 %
PS
0,00 %
Hlas
0,00 %
OĽaNO, ZĽ, KÚ
0,00 %
Republika
0,00 %
SaS
0,00 %
KDH
0,00 %
SNS
0,00 %
Sme rodina
0,00 %
Demokrati
0,00 %
Aliancia
0,00 %
Modrí
0,00 %
Maďarské fórum
0,00 %
Piráti
0,00 %
Princíp
0,00 %
SOS
0,00 %
KSS
0,00 %
Vlastenecký blok
0,00 %
Spravodlivosť
0,00 %
SHO
0,00 %
My Slovensko
0,00 %
Srdce
0,00 %
SDKÚ
0,00 %
ĽSNS
0,00 %
Karma
0,00 %
Čaká sa na dáta
0,00 % spočítaných hlasov
Prejsť na výsledky

Drahý benzín vracia Poliakov do ekologickejších vlakov, Slovensko túto príležitosť nevyužíva

Pendolino. Ilustračné foto - Wikimedia
Pendolino. Ilustračné foto – Wikimedia

Kým na Slovensku ministerstvo financií razantne zoškrtalo financovanie vlakov, v Poľsku zaznamenal národný dopravca PKP Intercity v máji rekord prepravených cestujúcich.

Dôvodom je inflácia a drahé ceny pohonných hmôt. Poliaci sa preto hromadne vzdávajú áut a prestupujú do vlakov.

Vlak ako symbol zlyhania už neplatí

Poľskí železničiari veria, že drahé pohonné hmoty sú príležitosťou, ako natrvalo obnoviť dôveru v železnice, zvýšiť dopravnú ponuku a zmeniť dopravné návyky tak, aby sa ľuďom vlaky páčili a už sa nevracali k autám.

Poľskí železniční experti sú zároveň prekvapení rozhodnutím slovenskej vlády škrtať spoje v čase, keď je vďaka drahému palivu šanca na hromadný návrat Slovákov z áut do ekologickejších vlakov a autobusov.

Prekvapenie poľských odborníkov je o to väčšie, že situácia tamojších železníc bola dlhé roky kritická, prakticky najhoršia v Európe a Slovensko bolo považované za poľský vzor.

V rokoch 1989 až 2014 bolo zlikvidovaných 3 733 kilometrov železničných tratí. Prístup k železnici stratili aj veľké mestá s desaťtisícmi obyvateľov, ako

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Doprava

Kaczynského Poľsko

Ekonomika, Svet

Teraz najčítanejšie