Mrakodrapy pri Dunaji nemajú nič spoločné s rozumným rozvojom mesta, hovorí architekt Žalman

V Bratislave musíme vybudovať nové dopravné okruhy, inak sa v centre počet áut nezníži, upozorňuje renomovaný architekt.
Peter Žalman je architekt, navrhol budovu múzea Danubiana a Pamätník holokaustu v Bratislave. Publikuje rôzne state k témam rozvoja hlavného mesta a o revitalizácii industriálu. Rozprávali sme sa s ním o tom, prečo sme nemali dovoliť výstavbu „vežičkova“ pri Dunaji, čo spraví nová autobusová stanica Nivy so svojím okolím aj o areáli Parku kultúry a oddychu.
V rozhovore sa dočítate:
- čo je suburbanizácia,
- prečo zníženie počtu áut v Bratislave potrvá roky,
- ktorým smerom sa plánuje rozvíjať Viedeň,
- o novej budove autobusovej stanice Nivy,
- prečo po Istropolise môže ešte roky zostať prázdne stavenisko.
Vo vašej novej publikácii Urbanistický Atlas Bratislava. Zázemie 1990 – 2020+ píšete, že predošlé dva roky ste sa zaoberali širším okolím Bratislavy a jej zázemím. Na čo ste prišli? Ako sa vyvíja zázemie Bratislavy?
Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.