Denník N

Mrakodrapy pri Dunaji nemajú nič spoločné s rozumným rozvojom mesta, hovorí architekt Žalman

Foto N - Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček

V Bratislave musíme vybudovať nové dopravné okruhy, inak sa v centre počet áut nezníži, upozorňuje renomovaný architekt.

Peter Žalman je architekt, navrhol budovu múzea Danubiana a Pamätník holokaustu v Bratislave. Publikuje rôzne state k témam rozvoja hlavného mesta a o revitalizácii industriálu. Rozprávali sme sa s ním o tom, prečo sme nemali dovoliť výstavbu „vežičkova“ pri Dunaji, čo spraví nová autobusová stanica Nivy so svojím okolím aj o areáli Parku kultúry a oddychu.

V rozhovore sa dočítate:

  • čo je suburbanizácia,
  • prečo zníženie počtu áut v Bratislave potrvá roky,
  • ktorým smerom sa plánuje rozvíjať Viedeň,
  • o novej budove autobusovej stanice Nivy,
  • prečo po Istropolise môže ešte roky zostať prázdne stavenisko.

Vo vašej novej publikácii Urbanistický Atlas Bratislava. Zázemie 1990 – 2020+ píšete, že predošlé dva roky ste sa zaoberali širším okolím Bratislavy a jej zázemím. Na čo ste prišli? Ako sa vyvíja zázemie Bratislavy?

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Architektúra a dizajn

Bratislava

Bývanie

Developeri v Bratislave

Parkovanie v Bratislave

Rozhovory

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie