Denník N

Lety sa dnes rušia aj pre obavy z odškodného, myslí si šéf asociácie cestoviek

Letisko Heathrow. Foto - TASR/AP
Letisko Heathrow. Foto – TASR/AP

Chaos, ktorý uprostred dovolenkovej sezóny vidno na letiskách, má viacero príčin. Tá hlavná je, že z cestovného ruchu odišlo počas pandémie množstvo zamestnancov a tí teraz chýbajú napríklad aj na letiskách.

„Predpokladám, že keď videli, že sezóna bude relatívne silná, začali robiť konkurzy, ale tí ľudia, ktorí z cestovného ruchu odišli, sa doň už nechcú vrátiť. Keď si už našli prácu, v ktorej sa nemusia báť, že o ňu o pár mesiacov prídu pre ďalšiu vlnu pandémie a s ňou spojené obmedzenia, tak sa vrátiť nechcú,“ myslí si Roman Berkes, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií.

A keď sa aj ľudia nájdu, často nemôžu nastúpiť do práce rýchlo. Napríklad na prácu v ochrannej zóne letiska, kde sa manipuluje s batožinou, potrebuje človek previerku a tá trvá aj viac než mesiac, hovorí Berkes.

Foto – TASR

V rozhovore vysvetľuje aj:

  • na ktorých letiskách môže byť problém najväčší,
  • kto, kedy a za čo nesie zodpovednosť,
  • prečo si myslí, že aerolinky niekedy rušia lety aj z obavy z odškodného.

Prečo dnes lety meškajú alebo sa rušia viac než v minulosti?

Deje sa to naprieč Európou a tieto problémy v leteckej doprave sú spôsobené hlavne tým, že cez pandémiu z cestovného ruchu odišlo veľa zamestnancov. Naspäť sa vracajú len pomaly a postupne.

Ako sa môže stať, že sa predajú letenky na viac letov, než je možné obslúžiť?

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

    Cestovný ruch

    Doprava

    Dovolenka 2022

    Rozhovory

    Ekonomika

    Teraz najčítanejšie