Lety sa dnes rušia aj pre obavy z odškodného, myslí si šéf asociácie cestoviek
Chaos, ktorý uprostred dovolenkovej sezóny vidno na letiskách, má viacero príčin. Tá hlavná je, že z cestovného ruchu odišlo počas pandémie množstvo zamestnancov a tí teraz chýbajú napríklad aj na letiskách.
„Predpokladám, že keď videli, že sezóna bude relatívne silná, začali robiť konkurzy, ale tí ľudia, ktorí z cestovného ruchu odišli, sa doň už nechcú vrátiť. Keď si už našli prácu, v ktorej sa nemusia báť, že o ňu o pár mesiacov prídu pre ďalšiu vlnu pandémie a s ňou spojené obmedzenia, tak sa vrátiť nechcú,“ myslí si Roman Berkes, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií.
A keď sa aj ľudia nájdu, často nemôžu nastúpiť do práce rýchlo. Napríklad na prácu v ochrannej zóne letiska, kde sa manipuluje s batožinou, potrebuje človek previerku a tá trvá aj viac než mesiac, hovorí Berkes.
V rozhovore vysvetľuje aj:
- na ktorých letiskách môže byť problém najväčší,
- kto, kedy a za čo nesie zodpovednosť,
- prečo si myslí, že aerolinky niekedy rušia lety aj z obavy z odškodného.
Prečo dnes lety meškajú alebo sa rušia viac než v minulosti?
Deje sa to naprieč Európou a tieto problémy v leteckej doprave sú spôsobené hlavne tým, že cez pandémiu z cestovného ruchu odišlo veľa zamestnancov. Naspäť sa vracajú len pomaly a postupne.
Ako sa môže stať, že sa predajú letenky na viac letov, než je možné obslúžiť?