Denník N

Prečo sa Tauris so svojou treskou a zipserom sťahuje z Kauflandu a čo môže byť ďalej

Foto – TASR
Foto – TASR
  • Keď sa ceny vstupov menia nonstop, nepretržite rokujú o cenách aj obchodné reťazce s dodávateľmi.
  • Tauris Group Milana Fiľa známy aj svojou treskou či zipser šunkou sa na tých svojich nedohodol s Kauflandom.
  • Podobné prípady sa diali aj v minulosti, zástupca dodávateľských zväzov si však myslí, že tentoraz to môže byť vážnejší signál.
  • Reťazce tvrdia, že čoraz viac zákazníkov sa zameriava na cenu.

Keď sa začala vojna, rozbehli sa postupne aj rokovania o cenách medzi obchodnými reťazcami a ich dodávateľmi. Medzi prvými žiadali zvýšenie cien manažéri zo skupiny Tauris, ktorá zastrešuje okrem značky Tauris aj Rybu Košice či Piknik.

Bravčové polovice vyskočili na burze po ruskej invázii na Ukrajinu z 1,2 eura na 1,85 až 1,9 eura za kilogram, a keďže ich nakupujú vždy čerstvé, pociťujú v Taurise výkyvy na trhu okamžite.

„Rozrábku nerobíme z takzvaného technického mäsa, ktoré si niektorí nakupujú do zásoby mimo sezóny a leží v mrazničkách aj pol roka,“ argumentoval Denníku E generálny riaditeľ Tauris Group Richard Duda.

A ako je to so známou treskou?

Rybia surovina išla hore o 50 percent, pretože dodávky z ruského trhu zastavili sankcie. Košická Ryba zo skupiny Tauris síce historicky nakupuje aljašskú tresku, ibaže zúžením ponuky rástli aj jej ceny.

Skupina informovala, že keby sa v takýchto podmienkach mali vtesnať do cenových očakávaní Kauflandu, museli by do tresky dávať aj slede, mäsové výrobky nechať kratšie zrieť a prifarbovať či mäso nahrádzať bielkovinami alebo múkou. Postupne sa tak z pultov Kauflandu vytratili a približne mesiac na ne už nedodávajú vôbec.

V Kauflande vidia poškodenie mena spoločnosti

Kaufland sa proti tvrdeniam skupiny Tauris ostro ohradil a odkázal, že tvrdenie skupiny o takých nízkych cenách, ktoré by išli na vrub kvality, sa nielenže nezakladá na pravde, ale môže hraničiť aj s poškodením dobrého mena spoločnosti.

„Naša spoločnosť si plne uvedomuje aktuálnu náročnú situáciu na trhu a vníma zvyšovanie nákladov, energií a pohonných látok. Kvalita produktov je a aj vždy bola a bude v Kauflande na prvom mieste a je vyslovenou nepravdou, že by sme požadovali jej zníženie,“ povedal hovorca siete Samuel Machajdík. Reťazec patrí podobne ako Lidl do nemeckej skupiny Schwarz.

V Kauflande podľa Machajdíka akceptovali určité zvýšenie dodávateľských cien skupiny Tauris, ale nie v takej extrémnej miere, ako ho skupina navrhovala.

Duda kontruje, že kto vie kvalitne vyrábať v cenách, aké žiada Kaufland, vedome pácha ekonomickú samovraždu. Druhá možnosť je výroba v zníženej kvalite.

Richard Duda. Foto – TASR

Niekoľko príbehov o tom, ako sa reťazce s dodávateľmi nepohodli, už pozná aj slovenský trh.

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Inflácia

Obchod

Vojna na Ukrajine

Ekonomika

Teraz najčítanejšie