Denník N

Deň pred Black Friday prišiel lockdown a potom vojna, vysvetľuje majiteľ obchodov Fusakle problémy vo firme

Andrej Bartalos, majiteľ Fusaklí. Foto N - Vladimír Šimíček
Andrej Bartalos, majiteľ Fusaklí. Foto N – Vladimír Šimíček

Po firme Dedoles hlásia finančné problémy aj manažéri značky Fusakle. Ponožky určené na minuloročné Vianoce zostali vo veľkej miere v skladoch, pretože trh sa zatvoril tesne pred známym výpredajovým dňom tzv. Black Friday”. Teraz je pre Fusakle kľúčové, čo bude ďalších pár mesiacov do Vianoc.

“Ak by predaje zostali do začiatku novej sezóny na dnešnej úrovni, stále sa to dá prežiť, ale už by sme potrebovali finančnú pomoc. Firmu sme maximálne zoptimalizovali a prepúšťať ďalších zamestnancov pred sezónou by nebolo rozumné,“ vysvetľuje majiteľ obchodov Fusakle Andrej Bartalos, prečo jeho firma na sociálnej sieti žiada zákazníkov o podporu.

V rozhovore vysvetľuje:

  • prečo aj v kríze potrebujú niekedy naberať nových ľudí,
  • kde na Slovensku a v Česku vyrábajú ponožky a prečo ich neberú z Číny,
  • či neľutuje, že portfólio včas viac nerozšírili, ale aj
  • v čom sa odlišuje ich zákazník od zákazníka Dedolesa a
  • ako sa rozišiel s dvoma zakladateľmi firmy.

Prečo na sociálnej sieti píšete, že máte finančné problémy, no o status nižšie zháňate nových zamestnancov?

Sme slovenská značka a všetky naše produkty vyrábame lokálne na Slovensku a v Čechách. Fusakle sú  výrazne sezónna firma a našou sezónou je hlavne posledný kvartál. Minulý rok však deň pred Black Friday prišiel z večera do rána lockdown. Mali sme nachystaných 45 stánkov v nákupných centrách, v nich bol pripravený personál. Náklady sa kumulovali a zo dňa na deň sa trh zavrel. To, čo sa nepredalo, samozrejme, zostalo v sklade. Potom sa síce povedalo, že zaočkovaní môžu ísť nakupovať aj do kamennej prevádzky, ale my sme už v sezóne nevygenerovali dostatočnú hotovosť na to, aby sme vedeli fungovať tak ako po iné roky.

Čo sa dialo po tom, ako prišiel lockdown?

Keď sme lockdown nejako ustáli, prišla vojna na Ukrajine, ktorá priniesla medziročný prepad tržieb o 40 percent. Hovorím o medziročnom porovnaní za obdobie, ktoré už aj bez toho nie je našou hlavnou sezónou. Ľudia v obave z inflácie prestali nakupovať a nám to spôsobilo nedostatok cash flow. Hneď ako sa to stalo, snažili sme sa optimalizovať celú firmu, zatvárali sme prevádzky, optimalizovali ľudí…

Foto N – Vladimír Šimíček

O koľko?

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Inflácia

Koronavírus

    Obchod

    Rozhovory

    Vojna na Ukrajine

    Ekonomika

    Teraz najčítanejšie