Denník N

Logo Ekonomický NewsfilterEkonomický newsfilter: Detroit sa nekoná – Kia, Volkswagen aj Stellantis smerujú k novým rekordom

Investujeme iba do toho, čomu veríme. Zverte svoje financie do starostlivosti WOOD & Company


Dobrý deň,

rozpad vládnej koalície môžeme po včerajšku považovať za definitívne zavŕšený. Igor Matovič zostáva ministrom financií, takže SaS na čele s ministrom hospodárstva Richardom Sulíkom odíde začiatkom septembra z vlády.

Nastupuje obdobie neistoty. O správnych aj škodlivých návrhoch budú rozhodovať rôzne koalično-opozičné spolky až do volieb – či už štandardných, alebo predčasných.

A to v čase, keď bude treba bojovať s viacerými ťažkými krízami naraz, robiť ťažké a často aj rýchle rozhodnutia, dokončiť reformy z plánu obnovy a urýchlene dočerpať eurofondy.

Mnohé slovenské firmy sa dokážu aj v takomto ťažkom prostredí presadiť v globálnej konkurencii. Napríklad žilinská automobilka Kia aj napriek dôsledkom vojny a pandémie zažíva druhý úspešný rok za sebou. Senecký výrobca luxusných bazénov Compass Europe zdvojnásobil svoje tržby na takmer 19 miliónov eur. Ktovie, ako by sa tu podnikalo, keby sme mali stabilnú a serióznu vládu.

Piatkový Ekonomický newsfilter má 1200 slov. Na jeho prečítanie vám stačí 5 minút. Pripravil Ján Kováč.


1. Kia zažíva druhý dobrý rok za sebou. Sľubné vyhliadky majú aj ďalšie automobilky

Žilinská automobilka Kia dosahuje už druhý rok za sebou výkony približne na úrovni roka 2019, ktorý predchádzal pandémii. V prvom polroku 2022 vyrobila 164-tisíc áut a za celý tento rok sa chce dostať k číslu 306-tisíc.

Dostala by sa tým na úroveň minulého roka, v ktorom jej produkcia, výnosy aj zisky výrazne rástli.

Žilinský závod začal vlani vyrábať už piatu verziu modelu Kia Sportage, ktorý sa môže predávať lepšie ako tie predošlé. Sportage sa totiž stal vlani druhým najpredávanejším modelom značky Kia v Európe s predajom 105-tisíc kusov. Kia tento týždeň rozbehla aj výrobu zdokonaleného crossovera Kia XCeed a napreduje aj v elektromobilite. Plug-in hybridy tvorili vlani takmer desatinu jej produkcie závodu a mildhybridné verzie ďalších skoro 18 percent.

Z pandemickej krízy sa zotavili aj ďalšie dve slovenské automobilky Volkswagen a Stellantis. Obe mali vlani obraty približne na úrovni svojich nedávnych rekordov. A ich materské koncerny v prvom polroku 2022 svoje tržby zvýšili. Firmám sa darí aj preto, že sa v čase čipovej krízy a silného dopytu začali viac orientovať na drahšie

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Logo Ekonomický NewsfilterEkonomický newsfilter

Ekonomika

Teraz najčítanejšie