Pizza s ananásom neprerazila. Americké Domino’s po krachu odchádza z Talianska

Rodinné pizzerie sa adaptovali na pandemickú situáciu v Taliansku. Za krachom americkej siete je však aj láska k pravej autentickej pizzi.
„Kto je Domino? Vy ho poznáte?“ opýta sa taliansky senior kdesi v uliciach Ríma.
Reaguje na americký reťazec Domino’s, ktorý prišiel pred siedmimi rokmi do Talianska ponúkať pizzu a teraz skrachoval. „Tu? V Ríme? Oni chceli priniesť pizzu tam, kde vznikla? Američania ničomu nerozumejú,“ uzavrie.
Spoločnosť tvrdí, že za jej bankrot môže narastajúca konkurencia zo strany malých rodinných pizzerií, teda tých tradičných, ktoré počas pandémie začali ponúkať donášku domov, a tým vstúpili na trh, na ktorom chceli Američania dominovať.
Talianske médiá zase tvrdia, že za to môže ananás na ich pizzi.
„Pizza s ananásom v Taliansku neprerazí,“ píšu na obrázku uverejnenom na twitteri noviny Il Sole 24 Ore.
🔸 #Dominos #Pizza lascia l’#Italia: https://t.co/mdZ4JKzSqq.
🇺🇸 La catena #Usa chiude le ultime 29 filiali: era entrata in Italia nel 2015 attraverso un accordo con #ePizza.
🍕 Intendeva distinguersi fornendo servizi strutturati e condimenti in stile americano, tra cui l’ananas. pic.twitter.com/5ImJdxT88E— IlSole24ORE (@sole24ore) August 10, 2022
Pizza sa má jesť horúca
Americký reťazec prišiel na taliansky trh v roku 2015 po podpise zmluvy s prevádzkovateľom franšízy ePizza SpA. Mali veľké plány, chceli otvoriť 880 prevádzok po celej krajine, pričom začali v Miláne, postupne sa presúvali a skončili na čísle 29. Viac sa im otvoriť nepodarilo.
Hoci podnikateľ Alessandro Lazzaroni, ktorý Domino’s pizzu do Talianska priviedol, od začiatku tvrdil, že Taliani sú v jedle „prieberčiví“, veril, že spoločnosti sa podarí dominovať na trhu donášok,