Leo Express má za sebou španielske železnice. Môže to pomôcť zháňať vlaky na trať Komárno – Bratislava

Český Leo Express dostane zákazku na prevádzkovanie vlakov z Bratislavy do Komárna. Podľa ministerstva dopravy získa zmluvu na najmenej deväť rokov, štát mu chce ponúknuť, aby začal jazdiť už v decembri tohto roku namiesto decembra 2023.
Dopravu na tejto vyťaženej regionálnej trati dotuje podobne ako iné vlakové linky štát. Z Bratislavy do Komárna cez Dunajskú Stredu jazdil v rokoch 2011 až 2020 RegioJet, potom sa vrátila na túto trať štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
O zákazku sa podľa ministerstva vo finálnej časti uchádzala aj ZSSK a slovenská firma Yosaria Trains. RegioJet sa už do súťaže nezapojil.
Kto je nový dopravca Leo Express:
- Premáva na viacerých vlakových linkách v Česku či Poľsku, na Slovensko jazdí s nedotovanými vlakmi na linke Praha – Košice.
- Okrem vlakovej dopravy prevádzkuje aj autobusy.
- Firmu založil český podnikateľ Leoš Novotný mladší, syn bývalého majiteľa a riaditeľa potravinárskeho koncernu Hamé.
- V súčasnosti už polovičný podiel v spoločnosti vlastnia španielske štátne železnice Renfe, päť percent má švédska firma EuroMaint. Novotnému zostal podiel 44 percent.
Práve podiely španielskych