Denník N

Leo Express má za sebou španielske železnice. Môže to pomôcť zháňať vlaky na trať Komárno – Bratislava

Ilustračné foto - Leo Express
Ilustračné foto – Leo Express

Český Leo Express dostane zákazku na prevádzkovanie vlakov z Bratislavy do Komárna. Podľa ministerstva dopravy získa zmluvu na najmenej deväť rokov, štát mu chce ponúknuť, aby začal jazdiť už v decembri tohto roku namiesto decembra 2023.

Dopravu na tejto vyťaženej regionálnej trati dotuje podobne ako iné vlakové linky štát. Z Bratislavy do Komárna cez Dunajskú Stredu jazdil v rokoch 2011 až 2020 RegioJet, potom sa vrátila na túto trať štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).

O zákazku sa podľa ministerstva vo finálnej časti uchádzala aj ZSSK a slovenská firma Yosaria Trains. RegioJet sa už do súťaže nezapojil.

Kto je nový dopravca Leo Express:

  • Premáva na viacerých vlakových linkách v Česku či Poľsku, na Slovensko jazdí s nedotovanými vlakmi na linke Praha – Košice.
  • Okrem vlakovej dopravy prevádzkuje aj autobusy.
  • Firmu založil český podnikateľ Leoš Novotný mladší, syn bývalého majiteľa a riaditeľa potravinárskeho koncernu Hamé.
  • V súčasnosti už polovičný podiel v spoločnosti vlastnia španielske štátne železnice Renfe, päť percent má švédska firma EuroMaint. Novotnému zostal podiel 44 percent.

Práve podiely španielskych

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Doprava

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie