Denník N

Čakáme aj na to, kedy vlastníctvo auta nebude taká prestíž, hovorí manažér Boltu

Foto N - Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček

Spoločnosť Bolt už má prvé skúsenosti so zdieľanými autami, službu spustila v rodnom Estónsku. Na Slovensku, kde je vlastníctvo auta stále prestížnou záležitosťou, zatiaľ podniká s taxíkmi, kolobežkami a rozvozom jedla či potravín.

Po ústupe pandémie sa jej v krajine darí dobre, počet cestujúcich sa v porovnaní s minulým rokom zdvojnásobil, hovorí šéf Boltu pre Slovensko Eduard Suchánek. Ambície firmy, ktorá vznikla len pred deviatimi rokmi, sú však oveľa širšie.

„Dali sme si misiu dostať ľudí z osobného vlastníctva áut,“ hovorí Suchánek v rozhovore s Denníkom E. „Ak dokážeme presunúť ľudí, a pokojne aj z našich taxíkov, na kolobežku, tak to nie je žiadna tragédia, pretože kolobežka je efektívnejšia, rýchlejšia aj ekologickejšia.“

Služby, ktoré Bolt poskytuje, by mali byť integrované s mestskou hromadnou dopravou a Suchánek verí, že raz sa zdieľané auto či kolobežka budú objednávať z tej istej aplikácie ako lístok na autobus. Do desiatich rokov budú podľa neho domácnosti vlastné auto potrebovať len výnimočne.

„Čaká sa aj na to, aby napríklad vlastníctvo auta už nebola taká prestíž. Ale čaká sa najmä na zvyšovanie dostupnosti týchto služieb alternatívnej dopravy. Dopyt vznikne vtedy, keď ľudia budú mať istotu, že tie služby sú naozaj dostupné,“ opisuje Suchánek a v rozhovore ďalej vysvetľuje:

  • koľko zarábajú ich partnerskí šoféri;
  • či je rozvoz potravín v čase bez pandemických opatrení dobrý nápad;
  • či sa už skončila vojna medzi aplikáciami a tradičnými taxíkmi.

Ako sa darí vášmu biznisu v ére bez pandemických obmedzení?

Veľmi dobre, keď zoberieme do úvahy, že Slovensko bolo zrejme jedinou krajinou na svete, kde boli v prvej vlne pandémie úplne zakázané taxíky. Dokázali sme sa z toho zotaviť a od začiatku pandémie náš biznis vyrástol na dvojnásobok.

Taxíky boli úplne zakázané iba dva mesiace…

Ibaže ak niekoho úplne odstrihnete od zdroja príjmu s tým, že sa ani nevie, či a kedy budú taxíky opäť premávať, tak šoféri začnú hľadať iný zdroj obživy. V tej chvíli sme prišli nárazovo o stovky partnerských šoférov, ale dokázali sme sa z toho zotaviť.

Neprispelo k tomu aj to, že vaši šoféri nemajú klasické zamestnanecké pomery?

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Doprava

Firmy

Gastro a jedlo

Ekonomika

Teraz najčítanejšie