Denník N

Voľby 2023

Smer
0,00 %
PS
0,00 %
Hlas
0,00 %
OĽaNO, ZĽ, KÚ
0,00 %
Republika
0,00 %
SaS
0,00 %
KDH
0,00 %
SNS
0,00 %
Sme rodina
0,00 %
Demokrati
0,00 %
Aliancia
0,00 %
Modrí
0,00 %
Maďarské fórum
0,00 %
Piráti
0,00 %
Princíp
0,00 %
SOS
0,00 %
KSS
0,00 %
Vlastenecký blok
0,00 %
Spravodlivosť
0,00 %
SHO
0,00 %
My Slovensko
0,00 %
Srdce
0,00 %
SDKÚ
0,00 %
ĽSNS
0,00 %
Karma
0,00 %
Čaká sa na dáta
0,00 % spočítaných hlasov
Prejsť na výsledky

Prečo nestaviame diaľnice tak rýchlo ako v Chorvátsku? Ťažší terén za to nemôže, hovorí projektant tunelov

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Jednou z príčin, prečo sa na Slovensku stavajú diaľnice tak pomaly, sú rozdrobené pozemky, vysvetľuje Ján Snopko, ktorý vo firme Tarosi projektuje dopravné stavby.

Ďalším dôvodom sú špekulácie s pozemkami. „A tretí problém sú nekoncepčné a nekompetentné politické rozhodnutia,“ vyratúva skúsený projektant, ktorý bol pri príprave tunelov Branisko, Sitina, Bôrik a viacerých ďalších.

Veľké tunelové výzvy však Slovensko ešte len čakajú. Napríklad úsek diaľnice D1 medzi Hubovou a Turanmi, ktorý ešte ani nezačali stavať a pre ktorý diaľnica z Bratislavy do Košíc zrejme nebude hotová skôr ako v roku 2035.

A v plánoch je zakreslená aj 10-kilometrová verzia tunela Karpaty pri Bratislave, pri ktorej by sa samotné razenie dalo skrátiť až o dva roky. Pri výstavbe tunelov totiž možno použiť technológiu, ktorá je niečo ako mobilná fabrika a dokáže za deň vyraziť 16 až 20 metrov.

V rozhovore vysvetľuje aj:

  • kedy by mohla byť hotová diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami a kedy tunel Karpaty,
  • prečo stále nie je hotová kysucká diaľnica,
  • prečo sme zmeškali európsky vlak v budovaní vysokorýchlostnej železnice a
  • ako by bolo vhodné prerobiť bratislavskú hlavnú stanicu.

Prečo nemáme toľko diaľnic ako v Chorvátsku? Máme ťažší terén?

Blahoželáme, máte dobrých priateľov!

Tento článok je normálne zamknutý, ale vy si ho môžete prečítať zadarmo vďaka tomu, že váš priateľ anton julény je predplatiteľom Denníka N a článok vám venoval. Stačí zadať váš e-mail, nebojte sa, nikdy ho nepredáme inej firme.

Alebo môžete .

Dnes na dennike.sk

Diaľnice a cesty

Doprava

Rozhovory

Ekonomika

Teraz najčítanejšie