Ekonomický newsfilter: Železnice môžu stavať rýchlejšiu trať do Rakúska a podporiť klesajúce štátne investície
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Dobrý deň,
Železnice SR pripravili konečne projekt, ktorý pomôže cestujúcim a zároveň je aj ekonomicky návratný. Medzi Bratislavou a rakúskou hranicou môžu za 100 miliónov eur zmodernizovať trať vďaka súhlasnému stanovisku od analytikov ministerstva financií.
V praxi to znamená, že môžu získať financovanie a zhruba o dva roky sa rozbehne výstavba. Presne takéto projekty Slovensko s jeho chátrajúcimi traťami a nevyužitými eurofondmi potrebuje.
Okrem toho sa v parlamente blíži hlasovanie o zákonoch, ktoré majú posilniť kontrolu štátu nad energetickými firmami. Cieľom je, aby mohla vláda v núdzovom stave firmám prikázať, komu a za aké ceny majú dodávať elektrinu a plyn.
Piatkový Ekonomický newsfilter má 1100 slov, prečítate ho za 4 a pol minúty. Pripravil Ján Kováč.
1. Železnice môžu zrýchliť trať medzi Bratislavou a Viedňou. Presne takéto investície Slovensku chýbajú
Úroveň cestovania medzi Bratislavou a Viedňou sa môže zásadne zlepšiť. Železnice totiž dostali súhlas na modernizáciu trate medzi Devínskou Novou Vsou a štátnou hranicou s Rakúskom. Výsledkom má byť zrýchlenie jazdy vlakom medzi dvoma hlavnými mestami zo 67 na 40 minút a