Denník N

Ako deti naučiť šetriť, ale nevychovať z nich lakomcov. Ako budovať zdravý vzťah k peniazom, radia odborníci

Ilustračné foto. Zdroj - TASR
Ilustračné foto. Zdroj – TASR

Jednou z ciest k inteligentným rozhodnutiam detí v oblasti financií je poskytovať im rozhodovacie príležitosti – skutočné v prítomnom živote i modelové, hovorí metodik Viliam Kratochvíl.

Dieťa sa môže učiť hodnote peňazí už od chvíle, keď sa naučí počítať, hovoria odborníci na financie a vzdelávanie. Odporúčajú, ako u detí budovať zdravý vzťah k peniazom – aby sa ich naučili si vážiť, ale na druhej strane na nich príliš nelipnúť. Na konkrétnych aktivitách ukazujú, ako učiť deti rozumne hospodáriť s rozpočtom.

Dôležitý je pre dieťa aj míľnik prvého vreckového – vtedy podľa odborníkov prvýkrát zistí, že niečo vlastní. Kedy s vreckovým začať a v akých sumách?

Opýtali sme sa:

1. V akom veku je dobré prvýkrát deti zoznámiť s peniazmi? Pomocou akých aktivít ich učiť rozumne hospodáriť? Ako zabrániť tomu, aby peniaze nerozhadzovali, ale aby neboli ani lakomé a vedeli sa podeliť?

2. Kedy dať deťom prvé vreckové? V akej výške?

Odpovedali:

  • Martin Šuster, člen Rady pre rozpočtovú zodpovednosť,
  • Agáta Lešková, lektorka projektu Národnej banky Slovenska 5peňazí z Kremnice,
  • Miroslava Kumančíková, psychologička, lektorka kurzov Rešpektovať a byť rešpektovaný,
  • Viliam Kratochvíl, odborný garant programu FinQ, didaktik dejepisu,
  • Danica Lacová, riaditeľka FinQ centra,
  • Tomáš Mikulovský, učiteľ, youtuber MaTYkar.

Tu sú ich odpovede:

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Školstvo

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie