Denník N

Startup Sensoneo tretí rok za sebou rastie o 100 % a chce v tom pokračovať. Pomohlo mu zálohovanie plastových fliaš

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Slovenská technologická firma Sensoneo tento rok už tretíkrát za sebou zdvojnásobí svoje tržby a rovnakým tempom chce rásť aj naďalej. Firma sa od roku 2017 venuje digitalizácii odpadového priemyslu.

S takmer deväťdesiatimi pracovníkmi pomáha mestám a obciam na Slovensku aj v zahraničí zefektívňovať zvoz odpadu. Minulý rok vyhrala tender na spravovanie zálohovania plastových fliaš na Slovensku, čo jej otvorilo dvere do novej oblasti podnikania a vytvorilo priestor na ďalší rast.

„Vďaka slovenskému úspechu sa nám podarilo vyhrať tender aj na Malte, kde už takisto riadime zálohovanie. Nedávno sme získali prvú fázu Rumunska, a keď všetko pôjde dobre, tak získame aj prvú fázu Írska. Rokujeme s Maďarmi, pred pár dňami sme sa dohodovali so Slovincami,” hovorí spoluzakladateľ firmy Martin Basila.

V roku 2020 odhadovali, že by v roku 2022 mali dosiahnuť bod zlomu, teda moment, v ktorom by výnosy dosiahli úroveň nákladov. „Tento rok sme sa síce ocitli v pozitívnych číslach, ale nie je to náš cieľ. Čo zarobíme, to dávame do ľudí. Keby sme teraz chceli ísť na burzu a mať čierne čísla, tak to osekáme a budeme tam. Ale rast by sa zastavil. My chceme peniaze stále páliť,” komentuje Basila.

Tento rok sa ich obrat blíži k štyrom miliónom eur a v najbližších štyroch rokoch plánujú rásť o sto percent ročne najmä vďaka vstupu na trh so zálohovaním. Na zisk sa zatiaľ veľmi nepozerajú.

Firmu založili Martin Basila s manželkou Andreou. Prelomovým momentom bolo pre nich pred dvoma rokmi získanie grantu v hodnote 1,4 milióna eur od Európskej únie. Získali ho na projekt, v rámci ktorého mali riadiť odpadové hospodárstvo vo dvoch veľkých európskych mestách. Jedným z nich je Praha. „Praha má 130 áut a vyše 100-tisíc kontajnerov. Musia rozložiť svoju prácu podľa všetkých pravidiel – čo sa má kedy vyvážať a aké veľké auto kam poslať, aby sa zmestilo do úzkej uličky,” hovorí Basila.

Grant nebolo ľahké získať, keďže uspelo 64 firiem spomedzi viac ako dvetisíc uchádzačov z 38 krajín. Okrem grantu do nich v roku 2020 investoval 3 milióny eur Fond Rady a Sensoneo muselo rozdeliť podiely vo firme. „Už teraz majú u nás zainvestované venture fondy – máme Credo, Y Soft Ventures, Crowdberry, Sonoma Ventures. Crowdberry znamená obrovskú zodpovednosť, lebo

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

    Firmy

    Startupy

    Technológie

    Ekonomika

    Teraz najčítanejšie