Denník N

Nová vlna covidu v podnikoch: Hossovi mraziari sa neboja, lebo sú zaočkovaní na 95 %, košickí oceliari podporujú home office

Očkovacie centrum na Národnom futbalovom štadióne. Foto N - Tomáš Benedikovič
Očkovacie centrum na Národnom futbalovom štadióne. Foto N – Tomáš Benedikovič

Ľudia aj firmy sa najviac cítia ohrození drahými energiami, svet však môže v krátkom čase potrápiť aj ďalšia vlna koronavírusu.

Rakúsko túto jeseň ráta s druhou najsilnejšou vlnou nákazy hneď po tej, ktorá ho zasiahla v závere roka 2020.

Táto vlna by už mala menej zaťažiť nemocnice vďaka vybudovanej imunite a očkovaniu. Infikovaní ľudia však budú predsa len vypadávať z práce, čo môže narobiť problémy firmám.

Uznávaný matematik Richard Kollár napríklad predpokladá, že infekciou si teraz opäť prejdú desiatky percent našej populácie.

Denník E sa preto pýtal viacerých slovenských firiem:

  • ako sa pripravujú na novú vlnu pandémie,
  • ako sa im už teraz zvyšuje práceneschopnosť,
  • čo by privítali od vlády na ďalší boj s nákazou
  • a či nemusia na ochrane proti covidu šetriť, keďže ich viac zaťažujú drahé energie.

Na otázky reagovali tunajšie automobilky, siete obchodných reťazcov, košické oceliarne aj mraziarne bývalého hokejistu Mariana Hossu či najväčší výrobca liekov v krajine.

Najskôr stručný výber z odpovedí:

Ján Bača – hovorca košických oceliarní amerického U. S. Steelu
Všetkým zamestnancom odporúčame očkovanie proti ochoreniu covid-19 a aj chrípke. Základným pravidlom zostáva, že ak má zamestnanec príznaky respiračného ochorenia, zostáva doma a nejde do práce. Pokračujeme aj vo využívaní práce z domu.

Matúš Kútny – generálny riaditeľ najväčšieho domáceho výrobcu liekov Saneca Pharmaceuticals z Hlohovca

Viac ako covid nás teraz trápia neúmerne vysoké ceny energií a niektorých vstupných materiálov. A ak to skombinujeme s prísnou cenovou reguláciou liekov, ktorá nijako nereflektuje dnešný svet, tak potom, žiaľ, možno očakávať výpadky v zásobovaní a ich horšiu dostupnosť.

Tomáš Bezák – hovorca a vedúci úseku komunikácie siete supermarketov Lidl

V prvom rade by sme privítali, ak by sme sa od vlády o opatreniach voči nákaze dozvedali s predstihom a v partnerskom dialógu a nie z médií.

Juraj Sopko – ekonomický riaditeľ a prokurista poverený vedením mraziarní Hossa Family  

Máme 95-percentnú zaočkovanosť, a keďže sme dobre zvládli predošlé vlny, veríme, že miernejšie varianty covidu teraz zvládneme ešte lepšie.

Tomáš Potoček – hovorca žilinskej automobilky Kia

Už aj pri skorších vlnách nákazy sa nám osvedčili najmä merania teploty na vstupe do závodu, proaktívne testovanie, redukcia sedenia v jedálni a oddychových zónach, častejšie čistenie a dezinfekcia spoločných priestorov či dezinfekcia autobusov. Aktuálne neplánujeme špeciálne motivovať našich zamestnancov k ďalšiemu očkovaniu.

Mária Zerzanová – PR manažérka siete supermarketov Tesco

Spoločne s našimi zákazníkmi, ktorí si už na určité obmedzenia ako nosenie respirátorov, dezinfekciu rúk či odstupy zvykli, zvládneme aj prípadnú ďalšiu vlnu covidu.

Lucia Kovarovič Makayová – hovorkyňa bratislavskej automobilky Volkswagen Slovakia

V tejto chvíli neevidujeme mimoriadnu situáciu, ktorá by mala vplyv na chod podniku alebo zvyšovanie nákladov v dôsledku nasádzania dodatočných opatrení na ochranu zdravia zamestnancov v boji s covidom. V prípade zhoršenia situácie je krízový štáb pripravený postupovať proaktívne a iniciatívne v súlade s oficiálnymi opatreniami a nariadeniami štátnych orgánov.


A tu sú celé otázky a odpovede:

Aké opatrenia zavádzate alebo budete zavádzať proti šíreniu covidu? Budete svojich zamestnancov motivovať k očkovaniu?

Ján Bača – hovorca košických oceliarní amerického U. S. Steelu
Všetkým zamestnancom odporúčame očkovanie proti ochoreniu covid-19 a aj chrípke. Základným pravidlom zostáva, že

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

    Firmy

    Koronavírus

      Ekonomika

      Teraz najčítanejšie