Denník N

Pre Red Bull nie je dôležitý nápoj, ale marketing. Jeho zakladateľ doň dal aj tretinu tržieb

Dietrich Mateschitz (1944 – 2022). Foto - TASR/AP
Dietrich Mateschitz (1944 – 2022). Foto – TASR/AP

Keď Max Verstappen v nedeľu zdvihol nad hlavu pohár svetového šampióna, cena patrila hlavne zakladateľovi Red Bullu. „Ty si majster sveta, my sme majstri sveta – ďakujeme ti, Dietrich,“ hlásil do vysielačky šéf tímu Christian Horner. V súboji o svoje zdravie však Dietrich Mateschitz nezvíťazil, deň predtým skonal na rakovinu vo veku 78 rokov.

Keď tím Red Bull v roku 2005 vstupoval do sveta Formuly 1, experti sa mu vysmievali. Prezentoval sa ako odľahčená skupinka, ktorá do serióznej atmosféry boxov priniesla repráky a tvrdé basy. Tento rok, keď Red Bull vyhral pohár konštruktérov, sa už nikto nesmeje. „Red Bull nie je len nápoj, je to viac lifestylová značka. Keď ho ľudia pijú, neprezentujú jeho chuť, ale skôr tým ukazujú svoje lifestylové zadefinovanie,“ hovorí kreatívny riaditeľ marketingovej agentúry oh my DOT Roman Roj.

Dietrich Mateschitz bol priekopníkom nápoja, ktorý nevymyslel, ale objavil na služobnej ceste v Thajsku a pretvoril pre európske chuťové bunky. Bol vraj schopný vypiť 12 plechoviek denne. Red Bull ovládol 44 percent trhu s energetickými nápojmi, no značka postupne prerástla samu seba. Dnes je Red Bull synonymom extrémneho športu aj kultúry, je to značka, ktorá znamená byť cool.

Ako to dosiahol? V prvých rokoch investoval tretinu tržieb do

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Pomoc ekonomike

Ekonomika, Svet

Teraz najčítanejšie