Preštudovali sme nový grafikon: rýchlikom do Košíc škrtnú stanice, IC vlaky zrýchlia, k víťazom patrí Dubnica, k porazeným Senec
Na viacerých tratiach sa zavádza takzvaná pásmová obsluha. Vlak bude zastavovať len v jednom úseku trate, ďalším úsekom prejde bez zastavenia. Podľa ÚHP ušetrí dvanásť percent cestujúcich v priemere štvrťhodinu.
Železničný cestovný poriadok, ktorý začne platiť v polovici decembra, zásadným spôsobom zmení zvyklosti na viacerých tratiach. Jeho autori ho dokonca pyšne nazývajú „reformný“. Denník E si preštudoval jeho zatiaľ poslednú verziu, o ktorej sa predpokladá, že sa nebude výrazne meniť.
Z návrhu vyplýva, že železničiari budú skúšať niečo, čo volajú pásmová obsluha: vlak obslúži stanice len v jednom úseku svojej trasy, kým druhým úsekom potom prefrčí bez zastavenia alebo len s minimom staníc.
Napríklad regionálne expresy z Nových Zámkov, ktoré denne vozia ľudí do Bratislavy, budú zastavovať len po