Denník N

V pandémii sa topánky opotrebovali menej, ľudia počas klimatickej zmeny niekedy vyčkávajú s výmenou, hovorí manažérka z CCC

Alena langová. Foto N - Tomáš Benedikovič
Alena langová. Foto N – Tomáš Benedikovič

Aj keď obuv je menej náchylná na výkyvy v dopyte než predaj šatstva, aj v tomto segmente si všimli, že sa zákazníci od pandémie a inflačnej drámy správajú inak.

Časť zákazníkov sa natrvalo preklopila do online predajní a teraz už v nákupných centrách korzuje menej ľudí nielen pre pandemické obmedzenia, ale aj preto, lebo sa snažia menej míňať.

„Na druhej strane, keď už prídu, sú pripravení nakúpiť. To znamená, že nákupné správanie ľudí je rozvážnejšie, viac o nákupe premýšľajú. Spontánnych nákupov je menej,“ hovorí Alena Langová, prevádzková a marketingová manažérka siete CCC a jej značky HalfPrice na Slovensku.

Časťou odpovede na otázku, ako podnikať úspešne aj v tomto čase, je prispôsobiť jej portfólio. Aj CCC práve expanduje s novou značkou (HalfPrice) a jej manažéri veria, že to nie je dočasný výstrelok. Tým nie je ani prechod k športovejšej a ležérnejšej obuvi, ktorý vídať v bežnom živote najmenej od pandémie. V skutočnosti je to módny trend, ktorý trvá už roky. Pandémia ho iba urýchlila, hovorí Langová.

V rozhovore okrem iného vysvetľuje:

  • o koľko menej topánok si dnes kupuje bežná zákazníčka;
  • ako klimatická zmena ovplyvňuje obchod so zimnou obuvou;
  • kde sa vyrábajú topánky Lasocki či Jenny Fairy;
  • prečo z bratislavského Centralu zmizlo toľko módnych značiek
  • a čo čaká, keď otvoria HalfPrice vedľa Primarku.

Sú teraz obraty vašej skupiny na predpandemickej úrovni? 

Nedávno sme zverejnili výsledky skupiny CCC za tretí štvrťrok tohto roka. Aj napriek nepriaznivej situácii na trhu sme ako skupina dosiahli najvyššie tržby v histórii.

Nenakupujú teda ľudia pod vplyvom inflácie menej alebo inak, než zvykli?

Správajú sa inak

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Inflácia

Obchod

Rozhovory

Ekonomika

Teraz najčítanejšie