Denník N

Nový grafikon delí Slovensko na oblasti, kde železnica dáva zmysel a kde nie

Ak by zákon prešiel n vavrhovanej podobe, to či sa nakúpia dieselové alebo elektrické rušne by mali posudzovať analytici aj z pohľadu dopadov na klímu. Foto - ZSSK
Ak by zákon prešiel n vavrhovanej podobe, to či sa nakúpia dieselové alebo elektrické rušne by mali posudzovať analytici aj z pohľadu dopadov na klímu. Foto – ZSSK

Výrazne sa podľa ministerstva dopravy posilnia vlaky na trase Bratislava – Žilina, ale aj Košice – Prešov.

Novému železničnému grafikonu, ktorý začne platiť v nedeľu 11. decembra, hovoria jeho tvorcovia pyšne reformný. Na viacerých tratiach vrátane tej kľúčovej mení systémy vlakov, ktoré fungovali posledných takmer tridsať rokov.

„Prinášame reformu grafikonu, ktorú v krajinách, ako je Česká republika, urobili už v 90. rokoch, na Slovensku k nej však nebol dostatok politickej odvahy,“ povedal vo štvrtok minister dopravy Andrej Doležal (nom. Sme rodina).

Grafikony až donedávna vytvárali primárne ľudia z prostredia ministerstva dopravy a Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktorí väčšinou neboli motivovaní k veľkým zmenám.

„Častokrát sa na grafikone podieľala práve Železničná spoločnosť, ktorá, ak mala tú možnosť, tak si nastavila taký

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Andrej Doležal

Doprava

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie