Denník N

Nikdy sme nezdvihli ceny tak, ako to žiadali dodávatelia, tvrdí konateľ dm drogerie markt

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Ak zvýšime ceny značkových produktov, ako to žiadajú dodávatelia, ľudia ich prestanú kupovať a uprednostnia lacnejšie výrobky, tvrdí konateľ spoločnosti dm drogerie markt Martin Podhradský. Značkové výrobky tak môžu vypadnúť z ponuky.

To isté sa môže stať, keď sa obchodník s dodávateľom na zvýšení cien nedohodnú. Vtedy bude výsledkom optimalizácia sortimentu.

Podhradský pripomína, že ak dodávateľ výrazne zvýši ceny a ľudia výrobky nebudú kupovať, budú nepredajné. „Zákazník o nich rozhodne. Nahradí ich lacnejšími, ktoré mu poslúžia rovnako dobre za polovičnú cenu,“ dodáva.

V rozhovore okrem iného hovorí:

  • akej časti sortimentu sa tento rok dotklo zvýšenie cien a čo zdraželo najviac,
  • do akej miery zasahuje do cenotvorby reťazca u nás materská spoločnosť a prečo sú ceny rovnakých výrobkov u nás vyššie ako v Rakúsku,
  • ako sa zvýšia náklady obchodnej siete na energie od roku 2023,
  • prečo chce reťazec rozšíriť svoju ponuku aj o voľnopredajné lieky,
  • v ktorých lokalitách Slovenska chce reťazec ešte rásť.

Čo vo vašich predajniach na Slovensku tento rok nezdraželo?

Dobrá nálada (smiech). Hoci väčšina výrobkov zdražela, určite sú tovary, ktorých cena sa na pulte nezvýšila, napríklad pri väčšine plienok. Ani v niektorých okrajových sortimentoch sme nezvyšovali predajné ceny, alebo len minimálne.

Plienky nezdraželi vôbec? Alebo ich ceny stúpli najmenej výrazne?

Plienky na pulte zdraželi najmenej. Pri niektorých, napríklad pri vybraných produktoch vlastnej značky, sme však ceny mierne zvýšili.

Nezdražovať plienky bolo zrejme skôr vaše rozhodnutie ako rozhodnutie výrobcov či dodávateľov, že by vás do zvýšenia cien vôbec netlačili. Aký bol váš dôvod na ten tlak nepristúpiť?

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Inflácia

Obchod

Rozhovory

Ekonomika

Teraz najčítanejšie