Denník N

Cez Martin alebo Ružomberok? Očakáva sa štúdia, ktorá má poradiť štátu, kde prepojiť D1 s R1

Modrou plánované, čiernou hotové a červenou rozostavané úseky diaľnic a rýchlostných ciest.
Modrou plánované, čiernou hotové a červenou rozostavané úseky diaľnic a rýchlostných ciest.
  • Štát otvoril citlivú debatu o tom, kadiaľ by bolo najlepšie spojiť D1 s R1.
  • Základné možnosti sú dve – buď cez Martin, alebo cez Banskú Bystricu a Ružomberok.
  • S rozhodovaním má pomôcť aj štúdia, ktorej výsledky sa čakajú o pár mesiacov.

Čoskoro má byť hotová štúdia, ktorá má pomôcť štátu v rozhodovaní o tom, kadiaľ by bolo najlepšie stavať severojužné prepojenie krajiny.

Základné varianty sú dva:

  • potiahnuť R1 od Bystrice cez Slovenskú Ľupču a Nízke Tatry po Ružomberok
  • alebo postaviť rýchlostnú cestu R3 od Žiaru nad Hronom do Martina.

Štúdiu chce mať ministerstvo dopravy hotovú v prvom polroku 2023. Upozorňuje, že ide o strategickú štúdiu, a teda neposudzuje bližšie technické riešenia, ale celé koridory.

„Neposudzovali sme len úsek R3 alebo R1, posudzovali sme celý dopravný tok, očakávame výsledky tejto štúdie,“ avizoval minister dopravy Andrej Doležal na sociálnej sieti.

Prečo je to citlivé

Tím odborníkov teda

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Diaľnice a cesty

Ekonomika

Teraz najčítanejšie