Čoho sa bojí slovenský spotrebiteľ
Dobrý deň, čítate 46. vydanie newslettera Marš. Zároveň je to aj prvé vydanie, ktoré vychádza ako článok na Denníku N. Marš je newsletter o biznise, e-commerce, marketingu, reklame a dátach. Každé dva týždne v ňom zhŕňam (podľa mňa) kvalitné zdroje informácií a dopĺňam ich o svoj komentár.
S akým nastavením idú Slováci do roka 2023?
Na túto otázku hľadala odpoveď reklamná agentúra MARK BBDO v spolupráci s poradenskou firmou ASPIRO na sklonku roka 2022. Na čo prišli?
Viac ako polovica opýtaných sa obáva hlavne zdražovania, schopnosti platiť účty a majú aj iné existenčné obavy.

59 % z opýtaných očakáva, že ich finančná situácia bude v najbližšom polroku horšia ako doteraz.

Tieto obavy sa postupne prejavujú aj na nákupnom správaní opýtaných. Stále viac spotrebiteľov predáva a nakupuje veci cez internet, nakupuje secondhandové produkty alebo využíva zdieľané kolobežky a bicykle.

Celý výskum s ďalšími zisteniami si môžete stiahnuť tu.
Ako robiť B2B marketing v čase krízy?
B2B Institute je vzdelávací projekt LinkedInu, ktorý má za cieľ vzdelávať firmy v oblasti business to business. Na konci tohto roka zhrnuli svoje poznatky o tom, ako robiť marketing v postcovidovej ekonomike.
Firmy sa poučili z ekonomickej krízy počas pandémie a už teraz rátajú so šetrením. Až 41 % značiek plánuje v najbližšom polroku šetriť, aby zlepšili svoj cash flow. Najviac sa to dotkne oblastí, ako je IT, benefity pre zamestnancov, prijímanie nových ľudí a, samozrejme, aj marketingu.

Marketing však môže byť pákou rastu aj v časoch krízy. História nám ukazuje, že úspešnejšie sú tie značky, ktoré