Denník N

Ako predajcovia menia reklamný svet

Článok bol aktualizovaný 19. februára o 12.00

Dobrý deň, čítate ďalšie vydanie newslettera Marš o biznise, e-commerce, marketingu, reklame a dátach. Vychádza každé dva týždne aj na stránkach Denníka N. V tomto vydaní sa pozrieme na to, ako retailoví predajcovia menia pomery vo svete digitálnej reklamy alebo ako marketéri preceňujú TikTok a Snapchat na úkor tradičných médií.


Ako predajcovia menia reklamný svet?

Amazon a ďalší retailoví predajcovia ako Walmart alebo Target sú v posledných rokoch najrýchlejšie rastúcimi médiami z pohľadu tržieb v digitálnej reklame. Píše o tom Financial Times vo svojom článku.

Ich expanzia je zvlášť agresívna v USA, kde podľa odhadov spoločnosti eMarketer minuli firmy za inzerciu na týchto stránkach v roku 2022 viac ako 37 miliárd dolárov, čo predstavuje nárast približne o pätinu oproti roku 2021.

Príjmy retailistov z reklamy sú už teraz takmer dvakrát vyššie ako príjmy z reklamy v rozhlase a tlači dohromady. Rýchlo sa zmenšuje aj rozdiel oproti televízii, ktorá má dlhodobo najväčšie príjmy z reklamy.

Pre Amazon sú už príjmy z reklamy dokonca vyššie ako príjmy z ich služby Amazon Prime, ktorú používa viac ako 200 miliónov spotrebiteľov po celom svete.

Online reklama na stránkach retailistov má dve hlavné podoby: grafická alebo videoreklama na hlavných stránkach a podstránkach produktov a reklama vo výsledkoch vyhľadávania, podobná reklame vo vyhľadávači Google. Práve tieto reklamy sú silno integrované do dizajnu stránok a sú tak ťažšie odlíšiteľné od neplatených produktov.

S nárastom takejto reklamy sa objavuje aj stále viac kritiky. Washington Post vo svojom článku píše o tom, že na prvej stránke vyhľadávania zobrazuje Amazon priemerne osem reklám a na neplatené výsledky zostáva stále menej priestoru.

Zdroj – Washington Post

Podobný rast reklamy môžeme sledovať aj u konkurentov vo Walmarte alebo v spoločnosti Home Depot.

Podľa denníka Wall Street Journal klesá počet zákazníkov, ktorí sú „mimoriadne“ alebo „veľmi spokojní“ s Amazonom. V roku 2022 ich bolo 79 percent, pričom ešte pred desiatimi rokmi to bolo 88 percent.


Marketéri a ľudia z mediálnych agentúr preceňujú nové platformy

Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý realizovala britská organizácia Thinkbox. Týka sa to hlavne sociálnych sietí TikTok, Snapchat a Instagram. Marketéri nesprávne odhadovali, že

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Marš

Ekonomika

Teraz najčítanejšie