Denník N

Menej porád a lepšie výsledky. Čo priniesol britským firmám štvordňový pracovný týždeň?

Ilustračné foto - Unsplash/Nastuh Abootalebi
Ilustračné foto – Unsplash/Nastuh Abootalebi

Vlani v lete prešla marketingová spoločnosť Trio Media z britského Leedsu na štvordňový pracovný týždeň. Jej šéfka Claire Daniels hľadala spôsoby, ako motivovať svojich zamestnancov.

„Zamilovali si to. Teraz sú šťastnejší a lepšie sa im darí nájsť rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom,“ zhodnotila Daniels.

Napriek tomu, že jej zamestnanci v práci trávia menej času, firme sa podarilo zvýšiť tržby. „Kratší pracovný týždeň chceme testovať ďalších šesť mesiacov. Potom sa rozhodneme, či ho prijmeme natrvalo,“ dodala Daniels, ktorá zamestnáva trinásť ľudí.

Marketingová spoločnosť Trio Media je jednou z viac ako šesťdesiatich britských firiem, ktoré v pilotnom projekte testovali, ako u nich zafunguje štvordňový pracovný týždeň. Ich zamestnanci si tak prvýkrát vyskúšali, ako využijú jeden deň voľna navyše bez toho, aby im klesol plat. Firmy si zase otestovali, aký vplyv to má na produktivitu práce, tržby alebo napríklad spotrebu energií.

Projekt sa oficiálne skončil a väčšine britských firiem sa štvordňový pracovný týždeň osvedčil. Naďalej si ho ponechá 56 z nich, z toho osemnásť už natrvalo.

Joe Ryle, riaditeľ mimovládnej organizácie 4 Day Week Global, označil výsledky pilotného projektu za „obrovský prielom“. Podľa neho ukázal, že v mnohých sektoroch sa podmienky pre zamestnancov zlepšili, zatiaľ čo produktivita firiem zostala buď rovnaká, alebo sa dokonca zlepšila.

Menej porád

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Platy

Ekonomika, Svet

Teraz najčítanejšie