Je len otázka času, kým sa odchádzajúce módne značky vrátia, hovorí manažér značiek ako Sinsay, Mohito či Reserved (+ podcast)

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku a počúvať môžete aj bez pripojenia k internetu. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Aj módne značky menia počas inflácie svoje stratégie. Tie, ktoré môžu, rozširujú svoje portfólio o cenovo dostupnejší tovar.
„Trh začína byť možno až príliš prehustený diskontnými značkami,“ hovorí Patrik Čanecký, konateľ firmy LPP Slovakia, ktorá zastrešuje značky Sinsay, Mohito, Reserved, Cropp a House pre slovenský trh. Ibaže podobne uvažujú všetci na trhu. Zákazník však často radšej ostane pri svojej značke a nakupuje menej.
Podľa Patrika Čaneckého tak dobu vysokej inflácie prežijú najmä tie značky, ktoré zefektívnia svoje fungovanie. Zvyšní odídu alebo zredukujú svoje siete, aspoň dočasne.
V rozhovore hovorí aj o tom:
- či pre zdražovanie zákazníci uprednostnia radšej lacnú a rýchlu „fast fashion“ módu;
- ako sa dá tričko za tri eurá vyrobiť ekologicky a „eticky“;
- ako sa v posledných rokoch začala výroba presúvať aj mimo ázijských krajín;
- či na zatváraní predajní profitujú väčšie siete;
- ako bude o pár rokov vyzerať ponuka v nákupných centrách.
Prečo majú stále ďalšie a ďalšie módne značky problémy?
Pravdepodobne sa tam toho stretlo trochu viac. Môžu to byť ešte aj pozostatky z covidu, niektoré spoločnosti nedokázali flexibilne reagovať na nové situácie. Mohli na to mať vplyv aj nákladové otázky vyplývajúce z dnešnej situácie – vieme, akú máme infláciu, ako nám stúpajú vstupy, či už sú to ceny energií, alebo mzdy a podobne. Na druhej strane je až paradoxné, že niektoré spoločnosti v jednej krajine ohlásia reštrukturalizáciu a v druhej krajine plánujú expanziu. Takže je to trochu aj individuálne.
Čo sa týka Slovenska, väčšinou sú v problémoch menšie spoločnosti, aj keď sú to známe značky. Väčšinou