Denník N

Tričko či šaty, po ktorých impulzívne siahneme v nedeľu, si v iný deň nekúpime, kritizujú známe značky návrh na nedeľné zatváranie

Foto N - Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček
  • Návrh konzervatívnych poslancov zakázať nedeľný predaj je v parlamente. 
  • Viac ako potravinári by to pocítili predajcovia módy či elektra a už avizujú prepúšťanie. 

Ak by v parlamente prešiel zákaz nedeľného predaja, najviac na to doplatia takzvané nákupy pre radosť. Moment, keď sa zákazník v nedeľu prechádza po obchodoch a zapáči sa mu košeľa, tričko, šaty či plavky, sa už zvyčajne nezopakuje v iné dni. Tvrdia to podnikatelia z módneho biznisu, ale aj z elektra či zo športových predajní.

„Podiel nedeľného predaja na celotýždňových tržbách je 20 až 25 percent,“ vysvetľuje Patrik Čanecký, konateľ LPP Slovakia, ktorý pre poľskú skupinu LPP na Slovensku manažuje značky Mohito, Reserved, Sinsay, Cropp a House.

Čanecký predpokladá, že ak zákaz nedeľného predaja prejde v parlamente, LPP na Slovensku nenávratne príde o väčšinu nedeľných tržieb.

O koľko presne, Čanecký nevie odhadnúť. Závisí to od toho, aká by bola ochota ľudí presunúť nedeľné nákupy na sobotu, a to zasa bude závisieť napríklad aj od toho, aké kapacity parkovísk majú jednotlivé centrá alebo či budú zákazníci akceptovať aj plnšie centrá a menej komfortné nakupovanie. Prípadná tlačenica v obchodoch je totiž v rozpore s tým, že má ísť o nákupy pre radosť.

Nedeľné nákupy tvoria veľkú časť košíka

Majiteľ siete Fusakle Andrej Bartalos má oveľa konkrétnejší odhad

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Obchod

Ekonomika

Teraz najčítanejšie