Denník N

Opakujú sa fatálne chyby rušňovodičov: prehliadnu semafor a idú proti inému vlaku

V sobotu 1. apríla sa na stanici vo Vrútkach stala mimoriadna udalosť, keď dve motorové súpravy išli proti sebe na rovnakej koľaji. Koláž - N
V sobotu 1. apríla sa na stanici vo Vrútkach stala mimoriadna udalosť, keď dve motorové súpravy išli proti sebe na rovnakej koľaji. Koláž – N

Podľa kritikov sa rušňovodičmi stávajú aj ľudia, ktorí nemajú na toto povolanie dostatočné vlohy, pričom železnice sa nevenujú ich zácviku tak ako kedysi.

Nevšimnutie si semaforu (v železničiarskom slovníku návestidla) patrí k tomu najhoršiemu, čo sa vo vlakovej doprave môže prihodiť. Ak ho rušňovodič minie, keď nemá, v mnohých prípadoch sa ocitne na nesprávnej koľaji, kde sa proti nemu rúti iný vlak.

Takýto prípad sa stal začiatkom marca pri Žiline, kde sa po nepozornosti rušňovodiča blížili k sebe dva osobné vlaky. Zrážke sa podarilo zabrániť zrejme aj vďaka dispečerovi, ktorý obom súpravám vypol prúd na trolejovom vedení.

Vlaky zastali 140 metrov od seba, čo sa dá označiť za „tesnotku“ – brzdná dráha osobného vlaku môže byť 300 až 400 metrov.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) začala po tejto udalosti plošne skúšať svojich rušňovodičov, či ovládajú príslušné predpisy. Uplynul však len mesiac a túto sobotu sa stala ďalšia mimoriadna udalosť – tentoraz vo Vrútkach.

Rušňovodič motorového vlaku sa predčasne pohol zo stanovišťa, hoci mu signalizácia ukazovala „Posun zakázaný“. Vošiel do cesty prichádzajúcemu rýchliku, obe súpravy znovu zabrzdili len desiatky metrov od seba.

„Príčinou bola nepozornosť pri vykonávaní posunu. Ako každú mimoriadnu udalosť berieme aj túto veľmi vážne,“ zdôrazňuje hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Náhoda alebo trend?

Oba incidenty spôsobili rušňovodiči, ktorí patria medzi

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Doprava

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie