O vstupe na Slovensko uvažuje líder poľských diskontov Biedronka. Môže to priniesť zlacnenie potravín

- Po nemeckom Lidli smeruje na Slovensko druhý veľký diskontný predajca potravín. O otváraní prvých predajní tu uvažuje najväčšia poľská sieť supermarketov Biedronka.
- Nový hráč môže výrazne zostriť konkurenciu. V Poľsku má osemnásobne vyššie tržby ako najväčšie slovenské predajné siete.
- Od Biedronky sa dá očakávať, že o zákazníkov zabojuje nižšími cenami aj ponukou nových výrobkov z Poľska. Slovenskí obchodníci sa obávajú straty trhových podielov.
- Či Poliaci vstúpia na Slovensko s pôvodným názvom Biedronka, alebo sa rozhodnú pre slovenský preklad Lienka, zatiaľ nie je známe.
Nič nezrýchľuje na Slovensku infláciu viac ako rast cien potravín, a preto veľa politikov volá po ich regulácii. Väčší efekt však môže priniesť rozširovanie konkurencie medzi predajcami. O to viac môže Slovákov tešiť fakt, že o vstupe na tunajší trh nahlas uvažuje najväčšia poľská sieť supermarketov Biedronka.
O týchto úvahách informujú poľské servery Puls Biznesu a Business Insider a aj taliansky server špecializovaný na potravinárstvo Italianfood news.
„Slovensko je krajina susediaca s Poľskom a má podobnú nákupnú kultúru. Veľa Slovákov prekračuje hranice a prichádza do Poľska za nákupmi do Biedronky, preto zvažujeme naše investície práve v tejto krajine,“ uviedol pre ItalianFOOD.net generálny riaditeľ Biedronky Jeronimo Martins Luis Araujo s tým, že investičný proces je už na Slovensku spustený a prvé kroky sú podniknuté.
„Uvažujeme o rozvoji nášho obchodného modelu v inej krajine, ktorou by mohlo byť Slovensko. Ako pri každom biznis projekte jeho spusteniu predchádza fáza podrobného prieskumu trhu a analýzy, v ktorej sa momentálne nachádzame. O finálnych rozhodnutiach budeme informovať v budúcnosti,“ reagoval na podrobnejšie otázky aj pre Denník E riaditeľ pre komunikáciu a trvalo udržateľný rozvoj Biedronky Arkadiusz Mierzwa.
Príchod Poliakov môže vyvolať na slovenskom trhu