Denník N

Meta umožní používateľom odmietnuť cielené reklamy, ale len v Európe

Dobrý deň, čítate ďalšie vydanie newslettera Marš o biznise, e-commerce, marketingu, reklame a dátach. Vychádza každé dva týždne aj na stránkach Denníka N. V tomto vydaní sa dozviete, že na Facebooku a Instagrame čoskoro budete mať možnosť odmietnuť personalizované reklamy. No netešte sa, že sa vám jej bude zobrazovať menej. Len bude menej personalizovaná.

Ilustračné foto – Brett Jordan/Unsplash/CC

Podľa informácií denníka Wall Street Journal je to reakcia spoločnosti na nariadenia EÚ o ochrane osobných údajov. Používatelia budú mať na výber variant, v ktorom sa im bude reklama zobrazovať len na základe všeobecných kategórií, ako je vek a poloha. Meta im prestane zobrazovať úzko zacielené reklamy podľa toho, na aký obsah klikali alebo aké stránky navštevovali. Neznamená to však, že sa im bude zobrazovať menej reklamy, len bude menej personalizovaná.

Pre Metu to nie je úplne nová situácia. Problémy jej už pred dvomi rokmi spôsobila spoločnosť Apple. V záujme zvyšovania ochrany súkromia dal Apple svojim zákazníkom možnosť zakázať odosielanie informácií o tom, ako používajú aplikácie.

Pred touto zmenou mali vývojári aplikácií prístup k dátam o správaní používateľov a mohli ich poskytovať aj tretím stranám. Apple dal používateľom na výber, či s tým súhlasia alebo nie, a iba 25 % si vybralo súhlas. Facebook tvrdí, že sa v dôsledku toho ich tržby z reklamy v roku 2022 znížili o 10 miliárd dolárov.

Používatelia zariadení Apple majú pod kontrolou, čo sa stane s dátami o ich správaní.

Je pravdepodobné, že krok Mety bude mať podobný efekt. Menej dát od používateľov znamená aj menej dát pre inzerentov. To môže zhoršovať výsledky kampaní a tým aj znižovať ochotu inzerovať na Facebooku.

Podobné problémy má aj Google. Vzhľadom na Apple a EÚ bude mať takisto obmedzený prístup k používateľským dátam. Google sa do veľkej miery spoliehal na cookies, na základe ktorých dokázal identifikovať používateľov naprieč rôznymi zariadeniami.

Spoločnosť oznámila, že do konca roka 2024 prestane

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Facebook

Firmy

Marš

Ekonomika

Teraz najčítanejšie