Denník N

Mal to byť najväčší obchod v hernom priemysle, nakoniec možno zanikne. Veľká Británia zablokovala Microsoft

Ilustračné foto - TASR/AP
Ilustračné foto – TASR/AP

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

  • Británia zastavila prevzatie veľkého vydavateľstva Microsoftom, čím prekazila viac ako ročné úsilie technologického obra.
  • Ľudí z priemyslu ťah regulátorov prekvapil a niektorí hovoria, že môže byť kontraproduktívny.
  • Ak by Microsoft nakoniec Activision-Blizzard kúpil, obsadil by zhruba desatinu trhu s hrami.

Stop, ktorý dala Veľká Británia 69-miliardovej kúpe herného vydavateľstva Activision-Blizzard spoločnosťou Microsoft, bola pre ľudí z herného priemyslu prekvapením, hovorí herný analytik. Najväčší obchod v histórii gamingu britské úrady zastavili pre blaho zákazníkov zatiaľ drobnej časti trhu.

Microsoftu sa možno nepodarí dokončiť obchod preto, že by mohol získať príliš silnú pozíciu na trhu so streamovanými videohrami. Pri tomto modeli podnikania môžu zákazníci hrať streamované videohry aj na zariadeniach, ktoré na ich spustenie nemajú potrebný výkon. Hry bežia na počítačoch v obrovských datacentrách a na obrazovky mobilov či notebookov sa prenášajú cez internet.

„Rozhodnutie bolo prekvapivé práve preto, že sa britský regulátor zameral špecificky na časť priemyslu, ktorá môže vyrásť, ale jeho budúcnosť je stále veľmi neistá,“ hovorí Ivan Trančík, šéf Superscale studios, slovenskej firmy, ktorá analyzuje trh a vývojové štúdiá mobilných hier. Podľa New York Times by mohol trh so streamovaním hier z cloudu do troch rokov dosiahnuť hodnotu vyše 13 a pol miliardy dolárov.

Obhajcovia regulácie veľkých technologických firiem oslavujú úspech, pretože britské úrady sa snažia predísť tomu, aby dominancia malého množstva firiem v nejakom sektore narástla nepozorovane tak, ako sa to stalo v prípade sociálnych sietí

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Gaming

Startupy

Technológie

Ekonomika

Teraz najčítanejšie