Denník N

Scrollovateľnej reklame venujeme pozornosť len pár sekúnd

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Dobrý deň, čítate ďalšie vydanie newslettera Marš o biznise, e-commerce, marketingu, reklame a dátach. Vychádza každé dva týždne aj na stránkach Denníka N. V tomto vydaní sa dozviete, že je veľký rozdiel medzi tým, koľko pozornosti venujeme reklame, ktorú vieme prescrollovať, a takej, ktorá je nepreskočiteľná. Rozdiel je prekvapujúco veľký.

Ilustračné foto – Artem Beliaikin/Unsplash

Scrollovateľnej reklame venujeme pozornosť len pár sekúnd

Vyplýva to z výskumu, ktorého výsledky prezentovala Karen-Nelson Field zo spoločnosti Amplified Intelligence. Spoločnosť realizuje tieto výskumy pomocou technológie sledovania pohybu očí. Na čo prišli?

Reklamám, ktoré sledujeme na scrollovateľných médiách ako Facebook, Instagram alebo webových stránkach, venujeme najviac pozornosti prvé dve sekundy. Potom záujem výrazne klesá a len 10 percent ľudí im venuje viac ako 10 sekúnd pozornosti.

Naopak, reklamám v televízii alebo na YouTube, ktoré sa nedajú prescrollovať alebo preskočiť, venujeme približne rovnakú pozornosť po celý čas. Nepozerá ich 100 percent ľudí, priemerne len polovica, ale takmer všetci títo ľudia si pozrú až 20 sekúnd z nej.

Scrollovateľnej reklame venujeme výrazne menej pozornosti.

Nestačí teda len zasahovať reklamou čo najväčší počet ľudí. Je dôležité vyberať si také médiá, ktoré dokážu udržať čo najdlhšie ich pozornosť. O tejto téme som písal aj v septembri 2022, vtedy podobné závery publikovala výskumná agentúra Lumen.


Reklama sa industrializuje

Tvrdí to Bob Hoffman vo svojom newslettri. Čo presne to znamená? Oblasť podnikania sa stáva „industrializovanou“ vtedy, keď je optimalizovaná hlavne na efektivitu a menej sa sústreďuje na remeselnú zručnosť.

Ak vyrábate bežné výrobky ako ceruzky, šnúrky do topánok alebo autá, tak zvyšovanie efektívnosti môže byť vynikajúcou obchodnou stratégiou. Vytvoríte vzor produktu alebo služby a podľa neho môžete ekonomicky výhodne vytvárať tisícky kópií. No je to trochu iné, keď predávate službu, ktorá má byť jedinečná pre každého klienta. Takou službou je aj reklama.

Podľa Hoffmana kvalita reklamných kampaní v posledných rokoch výrazne klesá. A môže za to

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Marš

Ekonomika

Teraz najčítanejšie