Ak ste nedostali rodičovský dôchodok, reklamáciu riešte v Sociálnej poisťovni

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
- Ak v rozhodnutí o dávke chýbajú údaje o deťoch, do poisťovne treba doniesť ich rodné listy.
- Sociálna poisťovňa tvrdí, že neporušuje zákon o ochrane osobných údajov.
- Čo sa stane s dôchodkom, ak penzista zomrie.
- Príhovor exministra Krajniaka už Sociálna poisťovňa posielať spolu s rozhodnutím nebude.
Sociálna poisťovňa má v máji vyplatiť takmer 852-tisíc starobným alebo invalidným dôchodcom rodičovský dôchodok. Ide o tých, ktorí už k 28. februáru dostávali penziu.
Na Sociálnu poisťovňu sa v týchto dňoch obracajú penzisti, ktorí majú deti, ale rodičovský bonus dosiaľ nedostali alebo im v rozhodnutí chýbajú údaje o ďalšom dieťati.
Po odoslaní vyše 400-tisíc rozhodnutí o nároku na rodičovský dôchodok Sociálna poisťovňa eviduje približne 500 takýchto reklamácií. Takmer 95 percent z nich súvisí s neúplnými údajmi z registra fyzických osôb, ktoré vedie ministerstvo vnútra, odkiaľ poisťovňa má údaje o rodných číslach.
Druhým dôvodom, prečo dôchodca nemusel dostať rodičovský bonus, môže byť, že