Blíži sa najväčší útlm vo výstavbe diaľnic od pádu socializmu, hovorí šéf firmy na projektovanie diaľnic

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Projektanti diaľnic už niekoľko rokov nemajú dostatok práce a podľa toho, ako sa hýbu stavebné tendre, sa blíži najväčší útlm vo výstavbe diaľnic od pádu socializmu, hovorí Martin Bakoš, šéf spoločnosti Amberg Engineering Slovakia. Tá sa venuje projektovaniu a dozorovaniu najmä veľkých infraštruktúrnych zákaziek.
Bakoš a jeho kolegovia na ochladenie trhu reagujú aj tak, že si dali spraviť previerky od Národného bezpečnostného úradu (NBÚ). To im umožní uchádzať sa o menej tradičné zákazky.
„Projekty rekonštrukcií letísk na Sliači alebo v Kuchyni pod patronátom NATO alebo niektoré zákazky pre ministerstvo spravodlivosti sa totiž bez previerky NBÚ robiť nedajú,“ vysvetľuje Bakoš.
Dobrá správa je, že sa zrýchlili práce na cestách nižšej triedy, z ktorých často hlásia uzatváranie mostov v havarijnom stave.
„Ale rýchlosť rekonštrukcie vybraných mostov týmto tempom nikdy nedobehne rýchlosť degradácie ostatných mostov,“ hovorí Bakoš.
V rozhovore vysvetľuje aj:
- ako to z pohľadu projektantov vyzerá s tunelom Višňové, s obchvatom Ružomberka či úsekom D1 Turany – Hubová;
- kedy by autá podľa jeho názoru mohli jazdiť po obchvate Zvolena alebo po R7 do Nových Zámkov;
- to, že ani projektanti nevedia, ktorý úsek diaľnic a rýchlostných ciest diaľničiari plánujú posunúť ďalej.
Vypisuje teraz štát nejaké súťaže na projekty diaľnic?
Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.