Denník N

Ako byť efektívnejší v real estate projektoch? Odpoveďou je outsourcing manažmentu a beyond marketing

Vizualizácia projektu Kubániho dvory od spoločnosti REM Group
Vizualizácia projektu Kubániho dvory od spoločnosti REM Group

Viacerí developeri z rôznych dôvodov nemajú dostatočné časové alebo personálne kapacity na všetku agendu, ktorú prináša manažment developerských projektov. Novým trendom je ponechanie celého procesu manažmentu projektov špecializovaným externým odborníkom.

Jednou z úspešne etablovaných spoločností v outsourcingu developerského manažmentu na Slovensku je REM Group. Tá už dlhodobo a na viacerých významných projektoch spolupracuje s reklamnou agentúrou 2Create, jednotkou v real estate marketingu, ktorá má na konte viac ako 60 developerských projektov nielen na Slovensku. Prínos takejto spolupráce sa prejavuje od samého začiatku už pri zbere dát.

Ani na krok bez relevantných dát

Analýza trhu, analýza konkurencie, marketingová stratégia, efektívna cenotvorba – nič z toho sa nezaobíde bez sofistikovaného narábania s relevantnými dátami. Keď ich nemáte, je to akoby vám chýbal kompas. Môžete veľmi rýchlo stroskotať. „Na zber a analýzu dát využívame vlastný unikátny systém PARSER.sk, ktorý už niekoľko rokov monitoruje stovky developerských projektov, spracováva viac než 300 000 dát denne a sleduje až 21 rozhodujúcich parametrov pre každú bytovú jednotku. Na základe týchto 24/7 dát vieme projekty nielen strategicky komunikačne a cenovo nastavovať, ale robíme aj rôzne operatívne rozhodnutia a odporúčania v korelácii s reálnymi „live“ dátami z predaja na trhu,“ uvádza CEO 2Create Martin Porada. Prostredníctvom PARSER-u teda získate dokonalý prehľad o vývoji na realitnom trhu aj správaní vašej konkurencie. Tým sa to ale zďaleka nekončí.

Vizualizácia projektu Petelen od spoločnosti REM Group

Projektový manažment od A po Z

Ďalším predpokladom úspešného developmentu je efektívny projektový manažment. Odborníci z REM Group vás dokážu odbremeniť od množstva náročnej agendy, čo možno ilustrovať aj na príklade bytového komplexu Petelen v Banskej Bystrici, ktorý patrí medzi ukážkové projekty v ich portfóliu. „Vďaka nášmu know-how a dlhoročným skúsenostiam vieme developerovi poskytnúť kompletné služby v rámci celého developerského procesu. Vypracovanie investičného zámeru a biznis plánu, územné rozhodnutie, stavebné povolenie, stavebný manažment, kolaudácia, kontrola, bankové financovanie, finančný manažment, ako aj kompletný právny servis – o to všetko sa postará náš projektový tím,“ vysvetľuje Marek Kovalčík, spoluzakladateľ REM Group. To vám umožní plne sa koncentrovať na váš core business alebo len na určitú časť celého projektu, napríklad stavebné práce.

Beyond marketing v službách obchodu

Vyústením každého developerského projektu je predaj, ktorému musí byť podriadený každý krok marketingu. Výhradne predaju sa v spoločnosti venuje jeden zo spoluzakladateľov so svojím tímom. „Naším cieľom je dosahovať čo najlepšie predajné výsledky, preto sa u nás len predaju venuje celý tím ľudí, ktorý všetku svoju energiu a skúsenosti sústreďuje na dosahovanie tohto cieľa. Toto by nebolo možné bez kvalitného marketingu a marketingovej stratégie,“ vysvetľuje Marián Adamský, spoluzakladateľ REM Group. V tejto oblasti sa synergicky dopĺňa REM Group s 2Create, čo veľmi dobre vidieť na viacerých projektoch, v ktorých tieto spoločnosti zastrešujú manažment predaja a marketingu.  Beyond marketingový prístup je založený nielen na kreatívnych výstupoch a reklamných kampaniach, ale tiež na presahu do ďalších činností, ktoré sú pre konečný úspech kľúčové. Ide najmä o správne definovanú predajnú stratégiu, nastavenie vhodnej štruktúry bytov v projekte, premyslené fázovanie projektu na etapy, efektívnu cenotvorbu či financovanie bývania prispôsobené dynamickým zmenám na trhu.

Vedenie spoločnosti REM Group

Ponuka sa musí prispôsobovať vývoju na trhu

Súčasná doba, poznačená vysokou infláciou, energetickou krízou a ochladením dopytu po bývaní kladie dnes na developerov čoraz vyššie nároky. Kto len čaká zo založenými rukami, toho predbehne konkurencia. Ak chcú dnes developeri uspieť, musia svoju ponuku prispôsobiť koncovým zákazníkom. To si vyžaduje kreativitu v nastavení ponuky. Ak dôvodom poklesu predaja je vysoká úroková sadzba, nemôžu sa developeri spoliehať na riešenia bánk, ktoré zatiaľ s ničím prevratným na podporu predaja hypoték neprišli. Práve naopak. „Developeri musia hľadať spôsoby, ako nastaviť ponuku tak, aby aj pri poklese dopytu bola pre trh atraktívna. Nemusí pritom ísť len o úpravu celkovej ceny alebo časti ponuky, ako parkovanie a pod. Úspešne sa dá nastaviť aj dotovanie úrokových sadzieb, dostupnosť potrebných vlastných zdrojov alebo rôzne kombinácie v čase posunutých hypoték cez započítané nájomné. Práve v takomto strategickom nastavení produktu spočíva tiež podstata beyond marketingu, ktorý je striktne orientovaný na výsledky,“ dopĺňa Martin Porada z 2Create.

Vedenie beyond marketingovej agentúry 2Create

„Success fee“ – odmena podmienená výsledkami

Výsledky potvrdzujú, že takto nastavený outsourcing veľmi dobre funguje. Nemusíme sa pritom pozerať len na úspešné projekty v Bratislave. Príkladom je už spomínaný a úspešne vypredaný polyfunkčný komplex Petelen v Banskej Bystrici, ktorý sa radí počtom bytov medzi väčšie rezidenčné projekty na strednom Slovensku. Výborné výsledky spolupráce má REM Group a 2Create aj pri projekte Kubániho dvory vo Zvolene, ktorý je ešte iba vo fáze prebiehajúcej hrubej stavby, no už teraz sa predalo viac než 50 % bytov. A tu sa dostávame k azda najväčšej výhode spolupráce developera s REM Group: „Odmena pre nás je stanovená ako vopred dohodnuté percento z výnosov. To znamená, že neplatíte jednotlivo za žiadne položky ani za žiadne úkony, ale výhradne za nami dosiahnuté výsledky,“ upresňuje Marek Kovalčík.

Zhrnuté v skratke: efektívny manažment developerských projektov prináša menej starostí a vyššie zisky. A to je presne tá pridaná hodnota, ktorú od outsourcingu očakávate.

Viac na www.remgroup.skwww.2create.sk.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Dnes na dennike.sk

Ekonomika

Teraz najčítanejšie