Denník N

Ako Bratislavu nevzrušil Primark a ako developeri nepremiestnili centrum mesta

Eurovea Tower, pokračovanie Eurovey a reklama na Primark. Foto N - Tomáš Hrivňák
Eurovea Tower, pokračovanie Eurovey a reklama na Primark. Foto N – Tomáš Hrivňák

Pred návalom nových zákazníkov varovala aj polícia. Manažment davov napokon nebolo treba.

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Jedným z najväčších marketingových nástrojov Primarku, írskeho giganta rýchlej módy, sú davy ľudí čakajúcich na otvorenie novej predajne. Alebo davy ľudí čakajúcich na otvorenie po covide. Médiá rady pred Primarkom milujú, čitatelia sa radi znechucujú nad ostatnými ľuďmi, ktorí sa nevedia kontrolovať, keď vidia nohavičky za euro.

Najlepšie z tohto hľadiska dopadla pražská pobočka. Otvárala sa po prvej vlne pandémie, v obrovskej predajni na Václavskom námestí mohlo byť len 313 ľudí, a tak sa rad pred predajňou (Fronta až ke koni!) udržiaval niekoľko týždňov. Pre vtedajšie časy typické hygienické divadlo sa stalo najlepšou reklamou pre Primark.

Vopred varovala aj polícia

Keď teraz rozšírili nákupnú plochu Eurovey o tretinu na 85-tisíc štvorcových metrov a vzniklo najväčšie nákupné centrum na Slovensku, aj u nás sa pre chýrny rad ľudí vopred zametala cestička: Primark oblepil mesto reklamami (Primark reklamu nepotrebuje, vysvetľoval sociológ pred vstupom Primarku na český trh).

Rozšírenie Eurovey 2 aktivizovalo aj štát. Bratislavská polícia so 104-tisíc sledovateľmi na Facebooku zverejnila minulý týždeň výstrahy pred zápchami aj odporúčané obchádzkové trasy prebraté z webstránky Eurovey, dva dni za sebou príspevok zdieľala a pridala sa aj Polícia Slovenskej republiky s 500-tisíc sledovateľmi (sama Eurovea má na Facebooku 25-tisíc sledovateľov).

Foto – Tomáš Hrivňák
Foto – Tomáš Hrivňák

Primark sa na manažment davov pripravil mobilnými stĺpikmi s páskami, aké sa dajú vidieť na letiskách; osadil ich po oboch stranách vchodov na oboch podlažiach. Pri každom vchode firma sústredila niekoľko zamestnancov, ktorí držali v rukách nákupné košíky, pripravení odovzdať ich prvým zákazníkom ako pri štarte pretekov. Eurovea pridala desiatky statných esbéeskárov, ktorí sa okolo Primarku koncentrovali dokonca vo väčších množstvách ako pri vchodoch.

V Bratislave však žiadne správy o radoch pred Primarkom neboli:

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Bratislava

Developeri v Bratislave

Obchod

Ekonomika, Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie