Neustále brzdíme a pridávame, vlaky nadskakujú, hovorí o našich koľajniciach šéf Metransu

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Českí železničiari nepreháňali, keď sa oficiálne sťažovali na zlý stav slovenských tratí u našich železničiarov, hovorí predseda predstavenstva a konateľ firmy Metrans Danubia Peter Kiss. Problém s našimi traťami je im dôverne známy. Pod Metrans patrí napríklad známy prekládkový terminál v Dunajskej Strede. Vo veľkom vozí a prekladá aj tovar z Turecka či z Číny.
V okolitých krajinách nepoznajú dlhodobé obmedzenia napríklad v rýchlosti na tratiach. Naopak, rozdávajú aj pokuty za príliš pomalú jazdu, tvrdí Kiss. V praxi to znamená, že u nás musia rušňovodiči nepretržite brzdiť a zrýchľovať, čo zvyšuje náklady a predlžuje prepravné časy.
V rozhovore okrem iného opisuje:
- prečo začali nákladné vlaky obchádzať Slovensko;
- prečo v zahraničí majú pokuty za pomalú jazdu a na Slovensku nie sú;
- ako na trati funguje prednosť pre osobný alebo nákladný vlak;
- o koľko vďaka vlakom medziročne zlacnela doprava tovaru z Číny.
Je to s našimi traťami také zlé, ako hovoria českí železničiari?
Nepreháňajú, iba