Denník N

Mediabriefing logoMediaBrífing: Umelá inteligencia mení svet reklamy, z noviniek sú ľudia nadšení

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Dobrý deň, v dnešnom MediaBrífingu sa dočítate:

  • ako nové technológie menia tvorbu reklamných kampaní;
  • hrozby AI vraj treba brať tak vážne ako nukleárnu vojnu;
  • ak zaplatíte, Twitter vám pomôže šíriť aj nenávisť;
  • a ďalšie dôležité správy o médiách a internete.
Ilustračný obrázok – Nvidia/WPP

„Generatívna umelá inteligencia mení svet marketingu neuveriteľnou rýchlosťou. Táto nová technológia zmení spôsob, akým značky vytvárajú obsah,“ povedal riaditeľ najväčšej svetovej reklamnej agentúry WPP Mark Read.

Agentúra tento týždeň oznámila spoluprácu so spoločnosťou Nvidia. Spolu vytvorili platformu na ľahšie vyrábanie reklamných kampaní.

Cieľom je vytvoriť systém využívajúci umelú inteligenciu (AI), pomocou ktorého bude možné vytvárať veľké množstvo reklamných obrázkov a videí, prispôsobovať ich konkrétnemu publiku a testovať, čo funguje najlepšie.

Znamená to, že to isté auto môže byť pre britské publikum umiestnené na ulici v Londýne, no môže byť zobrazené aj v Riu de Janeiro, ak sa má reklama zamerať na brazílsky trh. Vizuály vytvorí AI bez potreby nákladnej výroby na mieste, vysvetľuje CNN.

Viac informácií: Ľudia v reklame a marketingu začínajú pomaly zisťovať, ako nové technológie zmenia tvorbu kampaní. Novinky ohúria aj tých, ktorí v tejto brandži nepôsobia.

  • Google ukázal nové nástroje pre inzerentov, ktorí môžu na reklamných obrázkoch jednoducho zmeniť pozadie či zvýšiť ich rozlíšenie.
  • Meta umožňuje zmeniť pozadie obrázka len na základe textového zadania.
  • Adobe pridáva do Photoshopu funkciu Generative Fill, ktorá umožňuje do obrázkov niečo pridať, niečo odobrať, niečo upraviť, alebo ich rozšíriť, a to opäť len na základe textového zadania.
Obrázok pred a po použití funkcie Generative Fill. Zdroj – Adobe/Verge
Rozšírenie obrázku. Scenériu, ktorá nebola na fotke vľavo, vygenerovala AI. Zdroj – Adobe/Verge

Spoločnosť Adobe informovala, že funkcia Generative Fill by mala ísť do ostrej prevádzky v druhej polovici tohto roka. Sociálne siete zaplavili výtvory ľudí, ktorí ju už testujú. Oplatí sa pozrieť si aspoň toto, toto a

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Mediabriefing logoMediaBrífing

Umelá inteligencia

X/Twitter

Ekonomika, Svet

Teraz najčítanejšie