Denník N

Smartfóny ovplyvňujú aj to, aké logá majú firmy

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Dobrý deň, čítate ďalšie vydanie newslettera Marš, ktorý vychádza každé dva týždne aj na stránkach Denníka N. V tomto vydaní sa dozviete, prečo toľko značiek zjednodušuje svoje logá a či im to viac pomáha alebo škodí.

Ilustračné foto – Pexels/Engin Akyurt

Peugeot už nemá v logu celého leva, ale iba jeho hlavu. V logu Starbucks už nie je názov spoločnosti a zostala tam len morská víla. V posledných rokoch sa medzi značkami objavil trend, ktorý sa zameriava na odstraňovanie prvkov z vizuálnej identity a jej celkové zjednodušovanie. Jedným z prvých segmentov, ktorý na túto vlnu naskočil, boli módne značky. Ich logá sa zrazu začali výrazne zjednodušovať a podobať na seba.

Podľa marketéra a komentátora Bena Schotta sú za tým tri hlavné dôvody:

  1. Zmenil sa spôsob, akým interagujeme so značkami. Kedysi sme ich videli hlavne v televízii a na bilbordoch, dnes je to najmä na mobiloch, ktoré majú menšie obrazovky a jednoduché logá na nich vyzerajú lepšie.
  2. Značky, ktoré vyrástli za ostatné desaťročia, ako napríklad Google, Intel alebo Airbnb, sú stále vyspelejšie, serióznejšie a potrebujú tomu prispôsobiť aj svoju identitu. Stávajú sa z nich korporáty a potrebujú tak pôsobiť aj vizuálne.
  3. Je to skrátka trend ako každý iný. Značky po sebe opakujú vo všetkom a redukcionistický prístup k redizajnom nie je výnimkou.

Je však takýto trend správny a pomáha značkám, aby boli výraznejšie a zapamätateľnejšie? Na túto otázku hľadali odpoveď v spoločnosti Distinctive BAT. Pozreli sa na staré a nové logá niekoľkých značiek s cieľom zistiť, ako zmena ovplyvnila pamäť ľudí.

Na čo prišli? Zo skúmaných značiek si len tri

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Marš

Zdroj: Frank Okay / Unsplash

Ekonomika

Teraz najčítanejšie