Denník N

D1 medzi Bratislavou a Košicami by mala byť po roku 2030

Na snímke z roku 2022 je ukladanie nosníkov na mostnej konštrukcii na úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala. Foto - TASR
Na snímke z roku 2022 je ukladanie nosníkov na mostnej konštrukcii na úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Foto – TASR

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

  • Rozostavané diaľnice prudko zdražejú – aj vplyvom inflácie.
  • Najviac zdražie obchvat Ružomberka, pretože ho museli preprojektovať.
  • Diaľnica na Kysuciach sa zrejme začne stavať v roku 2026, ukazuje to nový diaľničný harmonogram.

Termíny na dostavbu D1 medzi Bratislavou a Košicami mala každá vláda. Najznámejší je ten z éry prvej vlády Roberta Fica, podľa ktorého by šoféri dnes jazdili po dokončenej D1 už takmer 13 rokov. Podľa aktuálnej úradníckej vlády by mohla byť D1 medzi metropolami hotová po roku 2030.

Vyplýva to z rozpisu diaľničných výdavkov v najnovšom harmonograme výstavby diaľnic. Jeho aktualizovanú verziu pred dvoma týždňami vláda vzala na vedomie a píše sa v nej, že posledné veľké sumy na dostavbu D1 medzi metropolami majú z rozpočtu odísť v roku 2032, a to na úsek Turany – Hubová.

Rozvrh

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Diaľnice a cesty

Doprava

Inflácia

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie