Denník N

Televízna reklama bude dostupnejšia aj pre menších inzerentov

Dobrý deň, čítate ďalšie vydanie newslettra Marš, ktorý vychádza každé dva týždne aj na stránkach Denníka N. V tomto vydaní sa dozviete, že jedna z najväčších európskych mediálnych sietí RTL Group spúšťa nový spôsob nákupu reklamy v televízii a v rádiu.

Zdroj – RTL

RTL Group je jeden z najväčších európskych prevádzkovateľov televízií a rádií. Pôsobí v 12 európskych krajinách a zasahuje 30 miliónov domácností. Spoločnosť oznámila, že umožní nákup televíznej reklamy aj cez programatický, teda automatický nákup reklamných formátov.

Reklamný priestor sa v takomto prípade ponúka v otvorenej aukcii, do ktorej sa môže zapojiť ktokoľvek, a firmám umožňuje efektívnejší nákup médií. Majú pod kontrolou, komu, kedy a kde sa reklama zobrazí a koľko sú za ňu ochotní zaplatiť. Programatický nákup sa využíva primárne v online svete, ale postupne preniká aj do ďalších médií.

V tomto prípade získajú firmy možnosť zobraziť svoju reklamu v televíziách ako RTL, RTL 2 alebo VOX za výrazne nižšie ceny, ako keby reklamu nakupovali vo veľkých objemoch napriamo. Menší inzerenti vďaka tomu získajú prístup k mediálnemu priestoru, ktorý bol doteraz vyhradený len pre najväčších inzerentov. RTL očakáva, že by sa jej príjmy z reklamy mohli vďaka tomuto kroku zdvojnásobiť.

RTL zrejme nebude jediná spoločnosť, ktorá

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Marš

Médiá

Ekonomika

Teraz najčítanejšie