Denník N

Predražený SkyToll má v slovenskom mýte nadsluhovať až do konca roka 2024, požiadali ho o to diaľničiari

Mýtna brána. Foto - TASR
Mýtna brána. Foto – TASR

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

  • Štátni diaľničiari si objednali predražené mýtne služby od SkyTollu aj na budúci rok. 
  • Ročná odmena sa zvýši zo 63 miliónov na 67 miliónov plus inflácia. 
  • Diaľničiari nepreukázali, že by dosiahli nejakú úsporu nákladov, a vôbec nie je jasné, ako napredujú v príprave nového mýtneho systému, kritizuje ministerstvo financií.

SkyToll bude v slovenskom mýte nadsluhovať do konca roka 2024, žiada ho o to Národná diaľničná spoločnosť. Ide už o druhé predlžovanie zmluvy so SkyTollom, ktorému mal kontrakt vypršať na prelome rokov 2022 a 2023.

Služby SkyTollu budú naďalej predražené. Budúcoročná odmena má byť 67 miliónov eur plus inflácia. V rozľahlejšom Česku stojí prevádzka mýta len 40 miliónov ročne.

Kontrakt z éry prvej vlády Roberta Fica je známy najmä tým, že SkyToll sa k nemu dostal po tom, ako všetky lacnejšie verzie mýta zo súťaže vylúčili. Výsledok je, že od roku 2010 zinkasoval SkyToll na mýtnych poplatkoch okolo miliardy eur, keďže jeho celkové provízie za toto obdobie boli takmer na úrovni polovice všetkých príjmov z výberu mýta.

Diaľničiari argumentujú, že nemajú na výber a že v časovej tiesni môžu len požiadať o ďalšie predĺženie zmluvy. Nedarí sa im totiž vysúťažiť nové mýto.

Do veľkej miery si však za to môžu sami.

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Diaľnice a cesty

Doprava

Mýto

Ekonomika

Teraz najčítanejšie