Denník N

Voyo je naša budúcnosť a je jedno, či bude ziskové o rok alebo neskôr, vraví šéf Markízy Settele

Matthias Settele. Foto - Markíza
Matthias Settele. Foto – Markíza

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Na streamovacej službe Voyo môžeme riskovať trochu viac ako v normálnej televízii. Môžeme tam testovať rôzne žánre, ktoré by v televízii asi nedostali šancu, vraví Matthias Settele, generálny riaditeľ Markízy.

V rozhovore ďalej povedal:

  • koľko predplatiteľov má Voyo;
  • či chystajú lacnejšie predplatné s reklamami;
  • prečo odložili spustenie piateho televízneho kanála;
  • prečo vznikol spor s českými televíziami a operátorom UPC
  • a že Markíza chce zakázať pretáčanie reklám pri sledovaní televízie z archívu.

Koľko času trávite sledovaním televízie?

Povedal by som, že dve až tri hodiny denne.

Sledujete skôr klasickú lineárnu televíziu alebo obsah zo streamovacích platforiem?

Mení sa to. Som veľký športový fanúšik a živé prenosy sú najlepšie. No keď nie ste spokojný s obsahom lineárnej televízie, pustíte si streaming.

Aké streamovacie platformy ste použili za posledný mesiac?

Voyo a Netflix. Občas používam aj ďalšie, ale nie tak často.

Začiatkom tohto roka ste oznámili, že Voyo má v Česku a na Slovensku už 500-tisíc používateľov. Koľko ich je dnes?

Už ich je vyše 550-tisíc. Čísla len za Slovensko nezverejňujeme. Ide to dobre. Na leto máme dva nové Voyo originály – prvý československý fantasy seriál Vedma a kriminálnu Matematiku zločinu. Produkujeme aj komediálne špeciály so Samom Trnkom a s Zitronom (standup komik Jakub Ťapák – pozn. red.), ktoré budú dostupné v lete.

Máme nové časti športového dokumentu o Spartaku Trnava, čoskoro sa začína slovenská futbalová liga, kúpili sme všetky zápasy. Takže aj v lete, čo býva pre televíziu slabšie obdobie, do Voyo investujeme.

Na jeseň chystáme nový Love Island, Big Brother, čiže nás čakajú veľké projekty. Stále sa učíme a experimentujeme.

Aký obsah zaujíma ľudí na Voyo najviac?

Jarná Ruža pre nevestu bola s náskokom najúspešnejším formátom na Voyo, hoci v lineárnej televízii to až tak nebolo. Vidíme teda, že veci sa menia aj na trhu televízií a streamingu.

Existujú formáty, ktoré prinášajú nových predplatiteľov – napríklad Ruža pre nevestu, ale aj nová séria Skrytej vášne s Mariom Cimarrom, ktorý bol aj hviezdou Let’s Dance a teraz prináša najviac nových registrácií na Voyo. Potom sú tu programy, pre ktoré ľudia s našou službou zostávajú. Napríklad vaše deti zistia, že nové diely denného seriálu si môžu na Voyo pustiť o deň skôr než v televízii. Takže možno ostanete predplatiteľom kvôli deťom. Alebo váš manžel sleduje futbal a povie, že teraz predplatné nemôžeme zrušiť, lebo tu niečo má. Streaming je živý organizmus, no musíme byť aktívni, pretože každý mesiac môžu ľudia predplatné zrušiť. Musíme stále niečo ponúkať.

Aké ďalšie programy boli na Voyo úspešné?

Mnohé televízne projekty, ako napríklad Druhá šanca. Úspešné sú reality šou, turecké telenovely a niektoré Voyo originály. Napríklad standup comedy špeciál so Simonou bol veľmi úspešný. Bol to jeden z našich najlepších programov na Voyo, síce je to len jedna šou, ale mala obrovskú sledovanosť. Okrem čísel je dôležitá kvalita. Keď sa napríklad pozriete na seriál Král Šumavy, produkcia tu bola na vysokej úrovni.

Výhodou je, že na Voyo môžeme riskovať trochu viac ako v normálnej televízii. Televízia je mainstream, musíme zaujať čo najviac divákov, čo nie je úplne jednoduché. Na Voyo môžeme mať fantasy, krimi, môžeme mať seriál ako Sex O’Clock. Môžeme testovať rôzne žánre, ktoré by v televízii asi nedostali šancu.

Zo 400-tisíc na 500-tisíc predplatiteľov ste narástli len za štyri mesiace. Ako sa vám to podarilo?

Máme skvelý obsah, ale aj silný online marketing. Samozrejme, že máme aj reklamy v televízii, ale robíme aj veľa cielených kampaní na internete. Aj vďaka tomu rastieme a máme cieľ dosiahnuť milión predplatiteľov do konca roku 2025.

Je to podľa vás realistický cieľ?

Naši akcionári majú ešte vyššie ambície a potenciál vidia ešte ďalej. Uvidíme, kam sa dostaneme. Ešte pred pár rokmi tu nebol žiaden streamovací trh a teraz je už celkom preplnený. Máte Netflix, Amazon, Disney+, HBO, Showtime… Konkurencia je veľká a väčšina sú globálni hráči. Aj preto musíme investovať do kvality, súťažíme celosvetovo.

Úzko spolupracujete s O2, Telekom ponúka svojim zákazníkom špeciálny balíček Voyo Štart. Aká dôležitá je pre vás spolupráca s mobilnými operátormi?

Je užitočná, pretože ich klienti sú stabilní. Nerušia predplatné, majú ho ako súčasť balíčka služieb poskytovaných operátorom. Na druhej strane sa musíme podeliť s operátormi o províziu, takže naše čisté príjmy sú nižšie. Musíme si udržať zdravú rovnováhu. Väčšina našich predplatiteľov sú priami klienti a potom máme časť, ktorú predáva niekto iný. Potrebujete obe skupiny. Pre stabilné podnikanie nemôžete závisieť len od jedného zdroja príjmov. Ak by sme mali iba zákazníkov od operátorov, boli by sme od nich príliš závislí, preto chceme mať aj priamy kontakt s klientmi.

Uvažujete aj o lacnejšom predplatnom Voyo s reklamami, ako to urobil Netflix?

Službu každoročne vyhodnocujeme,

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Médiá

Rozhovory

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie