Denník N

Testujeme, či do územia Eurovey zapadne aj 250-metrový mrakodrap, hovorí šéf J&T Real Estate

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Byty na Slovensku nie sú nadhodnotené, ako to tvrdí Európska centrálna banka, vraví šéf J&T Real Estate Pavel Pelikán. „Realitné projekty sú z hľadiska ziskovosti úplne štandardné, a keď sa pohybujú niekde medzi 10 – 20 percentami, tak je to úplne v poriadku,“ hovorí.

Pelikán nevidí ani dôvod na to, aby sa nové byty v hlavnom meste zlacňovali. Na rozdiel od minulosti sa totiž ľudia neobávajú, že napríklad prídu o prácu, a aj keď sa zmenšil dopyt po kúpe bytov, stenčila sa aj ich ponuka. Cenový pokles očakáva pri starších bytoch.

V rozhovore ešte vysvetľuje:

  • ako je spokojný s dizajnom Klingerky I a či bude jej pokračovanie v rovnakých farbách;
  • prečo v J&T čakajú, kým konkurenčný Lucron dokončí Vydricu;
  • akú časť bytov kupujú Ukrajinci a Rusi alebo ľudia, ktorí ich kupujú lacnejšie z papiera – čiže ešte pred výstavbou – a potom drahšie predajú;
  • ako to bude s Novým Lidom a čo si myslí o downtowne;
  • prečo si nemyslí, že sektor kancelárií čaká kríza, aj keď prenajať Westend je problém;
  • ako sa ujala rozšírená Eurovea s Primarkom a ktoré nákupné centrá môžu mať problém.

Ako sa predávajú byty v Eurovea Tower, teda v prvom slovenskom mrakodrape?

Zostalo nám malé množstvo bytov, ktoré postupne dávame do predaja. Niektoré zatiaľ vôbec nepredávame. Z hľadiska nášho vnútorného pocitu je to vypredané a posledné čerešničky budeme postupne dávať do predaja.

Ide to podľa vašich očakávaní alebo záujem klesol? 

Vedeli sme, aký potenciál má nábrežie a samotná Eurovea City, a adekvátne k tomu boli aj naše očakávania, že sa po tých bytoch zapráši. A presne to sa aj stalo.

Niektoré byty sa už medzitým objavili aj v inzerátoch. Akú časť celkového predaja mohli tvoriť investičné byty?

Nie je to veľká časť, pretože Eurovea je špecifický produkt, ktorý sa už naozaj nebude opakovať. Za investičného klienta nepovažujeme niekoho, kto kúpi byt pre svoje deti

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Developeri v Bratislave

Reality

Rozhovory

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie