Eurofondový podnikateľ Baran chcel predať ruské vozne do Česka. Prekazili to sankcie

Slovenská firma Octa Capital management Radoslava Barana a Miloša Soboňu chcela Českým dráham predať 50 lôžkových vagónov z Ruska. Železničiari však neuverili ich tvrdeniam, že sa tento obchod dá uskutočniť napriek sankciám.
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
[Spoznajte ideologické, historické a geopolitické základy vojny na Ukrajine a jej dôsledky pre Slovensko v knihe Ako Putin stratil Ukrajinu.]
Meno štyridsaťpäťročného Radoslava Barana je na Slovensku pomerne známe. Podnikateľ má na konte veľa škandálov a podľa médií stál za politickou stranou Sieť Radoslava Procházku.
V Česku sa jeho meno dostalo do povedomia najmä vďaka jeho vzťahu s bývalým exprezidentovým poradcom Martinom Nejedlým. Baran ho navštevoval na Pražskom hrade, raz aj spolu so svojím obchodným partnerom Milošom Soboňom.
V Česku majú obaja firmu Octa Capital management, ktorá sídli na pražskom Žižkove.
A aj keď firma tvrdí, že sa špecializuje hlavne na obchod v oblasti zdravotníctva, ekologických a špeciálnych technológií, dostala sa aj k lôžkovým vozňom ruských štátnych železníc. Konkrétne