Denník N

Eurofondový podnikateľ Baran chcel predať ruské vozne do Česka. Prekazili to sankcie

Slovenskí podnikatelia Radoslav Baran (vpravo) a Miloš Soboňa (vľavo) priviezli na Pražský hrad demižón. Foto – Deník N/Zdislava Pokorná
Slovenskí podnikatelia Radoslav Baran (vpravo) a Miloš Soboňa (vľavo) priviezli na Pražský hrad demižón. Foto – Deník N/Zdislava Pokorná

Slovenská firma Octa Capital management Radoslava Barana a Miloša Soboňu chcela Českým dráham predať 50 lôžkových vagónov z Ruska. Železničiari však neuverili ich tvrdeniam, že sa tento obchod dá uskutočniť napriek sankciám.

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

[Spoznajte ideologické, historické a geopolitické základy vojny na Ukrajine a jej dôsledky pre Slovensko v knihe Ako Putin stratil Ukrajinu.]

Meno štyridsaťpäťročného Radoslava Barana je na Slovensku pomerne známe. Podnikateľ má na konte veľa škandálov a podľa médií stál za politickou stranou Sieť Radoslava Procházku.

V Česku sa jeho meno dostalo do povedomia najmä vďaka jeho vzťahu s bývalým exprezidentovým poradcom Martinom Nejedlým. Baran ho navštevoval na Pražskom hrade, raz aj spolu so svojím obchodným partnerom Milošom Soboňom.

V Česku majú obaja firmu Octa Capital management, ktorá sídli na pražskom Žižkove.

A aj keď firma tvrdí, že sa špecializuje hlavne na obchod v oblasti zdravotníctva, ekologických a špeciálnych technológií, dostala sa aj k lôžkovým vozňom ruských štátnych železníc. Konkrétne

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

    Doprava

    Firmy

    Vladimir Putin

    Vojna na Ukrajine

    Železnice

    Ekonomika, Svet

    Teraz najčítanejšie