Ekonomický newsfilter: Nechajme debatu o ziskoch bánk a hypotékach na ľudí, ktorí tomu rozumejú, nie politikov
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Dobrý deň,
politici naprieč celým spektrom sa pred voľbami chytajú témy drahých hypoték a rekordných ziskov bánk. Najnovšie si ju osvojilo hnutie Sme rodina, ktorého predseda Boris Kollár sa chcel stretnúť so zástupcami bánk a potom sa tváril urazene, keď mu odkázali, že sa nedajú vtiahnuť do predvolebnej kampane.
Urobili správnu vec, ale téme sa nevyhnú. Preto by bolo dobré, aby sa dohoda zrodila čo najskôr, kým sú na druhej strane stola odborníci na financie v úradníckej vláde, ktorí nemajú krvavé oči. Ak vláda zaťaží banky príliš, môže spôsobiť napríklad to, že ich zahraniční vlastníci z Rakúska či Talianska to tu zabalia. Skrátka, nechajme to na odborníkov.
V Taliansku to však urobili inak, čo bude nepochybne ľudí ako Kollár inšpirovať. Pravicová populistická vláda šokovala finančné trhy, keď v pondelok večer na poslednom rokovaní pred letnou prestávkou schválila novú 40-percentnú daň z nadmerných ziskov, ktoré bankám prinieslo zvyšovanie úrokových sadzieb.
Ekonomický newsfilter na stredu má 1 300 slov, prečítate ho za 5 minút. Pripravili Radoslav Tomek a Ján Kováč.
1. Diaľničiari urobili dôležitý krok k dokončeniu Višňového, vybrali dodávateľa technológie
Trápenie šoférov v Žiline a pri Strečne sa v dohľadnom čase môže skončiť. Národná diaľničná spoločnosť totiž konečne vybrala dodávateľa technológií do tunela Višňové.
Stavebné práce v ňom sa už síce dokončujú, ale zatiaľ nemá kto namontovať osvetlenie, vetranie či informačný systém, bez ktorých tento úsek diaľnice D1 nemôže fungovať.
NDS túto zákazku v hodnote 54 miliónov eur pridelila firme