Denník N

Zvukovým reklamám venujeme viac pozornosti, ako sme si mysleli

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

[Slovenské voľby cez Roberta Fica posilnili vplyv Viktora Orbána v regióne. Maďarský projekt Denníka N Napunk bude ešte dôležitejší a zachránia ho len predplatitelia, ktorých zatiaľ nie je dosť. Podporte kvalitnú a nezávislú žurnalistiku v maďarčine (napunk.sk/2024).]

Dobrý deň, čítate ďalšie vydanie newslettra Marš, ktorý vychádza každé dva týždne aj na stránkach Denníka N. V tomto vydaní sa dozviete, že audioreklamy sú veľmi efektívne z pohľadu pozornosti, ktorú im poslucháči venujú, a dosahujú lepšie výsledky ako vizuálne formáty.

Ilustračné foto – Soundtrap/Unsplash

Audioreklamám venujeme viac pozornosti ako videoreklamám

Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktoré realizovali spoločnosti Dentsu a Lumen. Zvukové reklamy dosiahli najvyššie skóre v pozornosti a v schopnosti zapamätať si značku. Zároveň sú audioreklamy v rádiách a v podcastoch cenovo najefektívnejšie.

Zdroj: Dentsu/Lumen Attention Economy Study 2023

Pozornosť v reklame je jedna najdôležitejších metrík, pretože priamo súvisí predajmi. Vyplýva to z dlhodobých dát, ktoré zbiera spoločnosť Lumen. Čím viac sekúnd pozornosti venujeme reklame, tým väčšia šanca, že nakúpime.

Zdroj: Lumen

Zaujímavé zistenia priniesla aj spoločnosť IAB, ktorá v minulosti zisťovala, pri ktorých mediálnych aktivitách sa najviac sústredíme. Podľa ich zistení je to pri pozeraní seriálov, sledovaní počasia alebo správ a pri počúvaní podcastov. Naopak, najmenej sa sústredíme, keď trávime čas na sociálnych sieťach alebo keď počúvame hudbu. Celú štúdiu si môžete stiahnuť tu.


Čo ovplyvňuje spotrebiteľov? Finančná dostupnosť produktov a technológie

Vyplýva to z výsledkov dlhodobej štúdie Future Consumer Index od spoločnosti EY. Začnime technológiami. Dáta z dvanástich krajín ukazujú, že spotrebitelia využívajú

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

    Firmy

    Marš

    Médiá

    Ekonomika

    Teraz najčítanejšie