Zvukovým reklamám venujeme viac pozornosti, ako sme si mysleli
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
[Slovenské voľby cez Roberta Fica posilnili vplyv Viktora Orbána v regióne. Maďarský projekt Denníka N Napunk bude ešte dôležitejší a zachránia ho len predplatitelia, ktorých zatiaľ nie je dosť. Podporte kvalitnú a nezávislú žurnalistiku v maďarčine (napunk.sk/2024).]
Dobrý deň, čítate ďalšie vydanie newslettra Marš, ktorý vychádza každé dva týždne aj na stránkach Denníka N. V tomto vydaní sa dozviete, že audioreklamy sú veľmi efektívne z pohľadu pozornosti, ktorú im poslucháči venujú, a dosahujú lepšie výsledky ako vizuálne formáty.

Audioreklamám venujeme viac pozornosti ako videoreklamám
Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktoré realizovali spoločnosti Dentsu a Lumen. Zvukové reklamy dosiahli najvyššie skóre v pozornosti a v schopnosti zapamätať si značku. Zároveň sú audioreklamy v rádiách a v podcastoch cenovo najefektívnejšie.

Pozornosť v reklame je jedna najdôležitejších metrík, pretože priamo súvisí predajmi. Vyplýva to z dlhodobých dát, ktoré zbiera spoločnosť Lumen. Čím viac sekúnd pozornosti venujeme reklame, tým väčšia šanca, že nakúpime.

Zaujímavé zistenia priniesla aj spoločnosť IAB, ktorá v minulosti zisťovala, pri ktorých mediálnych aktivitách sa najviac sústredíme. Podľa ich zistení je to pri pozeraní seriálov, sledovaní počasia alebo správ a pri počúvaní podcastov. Naopak, najmenej sa sústredíme, keď trávime čas na sociálnych sieťach alebo keď počúvame hudbu. Celú štúdiu si môžete stiahnuť tu.
Čo ovplyvňuje spotrebiteľov? Finančná dostupnosť produktov a technológie
Vyplýva to z výsledkov dlhodobej štúdie Future Consumer Index od spoločnosti EY. Začnime technológiami. Dáta z dvanástich krajín ukazujú, že spotrebitelia využívajú