Prečo prichádza výrobca čili omáčky sriracha o trhový podiel?
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Dobrý deň, čítate ďalšie vydanie newslettra Marš, ktorý vychádza každé dva týždne aj na stránkach Denníka N. V tomto vydaní sa dozviete, že čili omáčka sriracha, ktorú si kupujete, možno nie je tá istá sriracha, ktorú ste si kupovali predtým. A môže za to fyzická a mentálna dostupnosť značiek.
Vyhrá srirachovú vojnu kohút alebo hus?
Sriracha je typ čili omáčky, ktorá je bežne dostupná a známa aj u nás na Slovensku. Celosvetovo ju spopularizovala americká firma Huy Fong, ktorá ju predáva v nezameniteľnom priesvitnom obale s kresbou kohúta a so zeleným dávkovačom. Firmu založil David Tran, ktorý do USA emigroval z Vietnamu a postupne z nej vybudoval firmu s tržbami 150 miliónov dolárov ročne a s podielom 10 % na trhu s čili omáčkami v USA.

Firma sa preslávila tým, že si neplatí žiadnu reklamu a jej rast bol organický. Veľký dôraz kladie aj na kvalitu papričiek a používa iba plody z jednej oblasti. To sa jej, žiaľ, vypomstilo. V júni 2022 musela spoločnosť dočasne zastaviť výrobu omáčky. Dôvodom bol nedostatok čili papričiek spôsobený suchom v Mexiku. Rovnaká situácia sa zopakovala aj tento rok a firma musela znovu zastaviť výrobu.
To však nebol jediný problém. Postupne sa