Denník N

Voľby 2023

Smer
26,03 %
Hlas
18,45 %
PS
10,00 %
OĽaNO, ZĽ, KÚ
7,92 %
KDH
7,40 %
Aliancia
6,55 %
SNS
6,09 %
Republika
5,61 %
SaS
3,64 %
Sme rodina
2,83 %
Demokrati
2,22 %
ĽSNS
1,03 %
Piráti
0,46 %
KSS
0,43 %
Modrí
0,26 %
Maďarské fórum
0,25 %
Princíp
0,15 %
Srdce
0,12 %
SOS
0,10 %
My Slovensko
0,10 %
Vlastenecký blok
0,06 %
SHO
0,06 %
Karma
0,06 %
Spravodlivosť
0,04 %
SDKÚ
0,03 %
Aktualizované 23:40
8,72 % spočítaných okrskov
Prejsť na výsledky

Fico si vymýšľal. Lidl a Kaufland na zdražení potravín neryžovali a Tescu dokonca zisk spadol

Robert Fico v parlamente. Foto – TASR
Robert Fico v parlamente. Foto – TASR

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

  • Viacerí politici na čele s predsedom Smeru Robertom Ficom, ako aj niektorí potravinári a farmári tvrdili, že siete supermarketov môžu zneužívať zdražovanie potravín na neprimerané zisky.
  • Výsledky najväčších predajcov to však nepotvrdzujú. Lidl a Kaufland svoje zisky síce vlani zvýšili, no len o pár percent. Tescu dokonca profit klesol o takmer štvrtinu.

Predseda Smeru Robert Fico už na jar vyhlásil, že obchodné reťazce klamú spotrebiteľov, zisky im prudko rastú, a ak sa dostane do vlády, z týchto zvýšených profitov by im zobral. Výsledky tuzemských sietí za minulý rok však ukazujú, že Fico si vymýšľal. Potvrdzujú to už aj čerstvé výsledky troch najväčších reťazcov.

Nemeckému Lidlu a Kauflandu zisk podrástol len v takej miere, ako bolo u nich bežné aj v skorších rokoch. Ich zisky zároveň rástli menej ako tržby. Slovenská sieť britského Tesca dokonca vlani zaznamenala pokles zisku o skoro štvrtinu.

Zisky sa vlani zásadne nezvýšili ani menším reťazcom, ktoré zverejnili svoje účtovné závierky už skôr.

Ako sa vlani darilo najsilnejšej trojke

  • Slovenskému Lidlu vlani narástol zisk o osem percent zo 147 na 159 miliónov eur. No tržby mu rástli ešte výraznejšie. Až o 14 percent na bezmála 1,9 miliardy eur.

    Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Kvalita potravín

Obchod

Odvod pre reťazce

Ekonomika

Teraz najčítanejšie